7. semester i udland

Hej
Jeg er i fuld gang med at arrangere mit 7. semester ophold i udlandet, dog vil jeg høre om der nogen der har en beskrivelse af 7. semester på engelsk??? Jeg har set at der findes en for 4. semester præklinik, men jeg kan ikke finde en for 7. semester.
Tænkte det nok var en god ide, at medsende en sådan i mine emails.
Jeg har tænkt mig at tage til Israel, er der nogen der har erfaringer med dette???

Tak Camilla

Har du spurgt nede ved eksamenskontoret? De må næsten have en beskrivelse på engelsk.
Jeg var i Israel i '99, og det er jo et land på godt og ondt - bogstavligt talt. Den gamle bydel i Jerusalem gjorde stort indtryk på mig. Dengang - det var inden intifadaen - var der mange backpackere og det var meget let at møde nye mennesker, men jeg ved ikke om det har ændret sig.
Nogle israelerne er HELT umulige at diskutere politik med, og de kan hurtigt blive paranoide og snævertsynede. Det kan skabe splid.
Men landet er da et besøg værd. Hvordan kan det være, at du har valgt 7. semester i det land?

Hej
Jeg har været i Israel før, og jeg giver dig ret i at den gamle bydel i Jerusalem gør indtryk, men det samme syntes jeg venligheden og stemningen i Tel Aviv gjorde. Du har også ret i at nogle Israelere ikke er til at diskuterer med, men jeg synes generelt at jeg mødte mange unge mennesker der ku stille spørgsmålstegn ved deres eget lands gøren og laden. Jeg har desuden venner og bekendte i Israel.
Desuden har jeg kun hørt godt om deres hospitalsvæsen og deres lægeuddannelse, og derfor synes jeg det er en udemærket kombi, at se Israel igen, se venner og bekendte, samt tage 7. semester imens.
Hvis der er nogen der har generelle gode råd til at arrangere eget 7. semester ophold, er de meget velkomne til at skrive.
Tak for rådet med eksamenskontoret.

Camilla

den endelske logbog for 7 semester findes her

http://medicin.ku.dk/internationalt/tid … _fin.doc

Ellers skal du bare tale med Tina Gottlieb, den internationale studievejleder. Hun har kontor lige overfor eksamenskontoret i bygning 9 på panum, og det er gennem hende at du skal have dit ophold forhåndsgodkendt fra universitetet (sådan så det rent faktisk også giver merit at tage afsted).

held og lykke,
steen