8. og 9. sem. KU samtidig

Hej alle!
Har noget af et problem. Jeg er på 8 sem. på KU nu, og skal til eksamen den 28e januar. Eller, skal jeg? Grundet flere ting denne semester har jeg haft svært ved at læse. Har faktiskt næsten ikke læst noget, og selvom disse problemer nu er løste tror jeg ikke jeg kan nå at læse in 8.e sem pensum på ca en måned… Det har jeg sådan set ingen store problemer med, selvfølgelig føles det lidt waste of time med denne semester, menmen. Jeg har fået mit 1e valg klinikophold på 9 semester og vil derfor gerne ta 9e semester nu til foråret, men helst vil jeg også prøve at klare både 8. og 9. semester til foråret. Hvad tror I om dette? Er det noget der kan lade sig gøres? Pensum på 9e er vel til dels det samme som på 8e (har lige læst tråden om 9.e semester der ligger her nogle topics under). Selvfølgelig bliver det at læse hele 8.e sem fra grunden samtidig som jeg har klinik på 9e, men tror I det bliver store problemer med dette? Har “hørt” om folk der har prøvet dette, men vil meget gerne ha lidt mere kød på benen om dette emne før jeg beslutter mig for at enten ta 8. og 9 samtidigt nu til foråret, eller kun én af dem.

Du har vel en måneds tid at læse på endnu?
Basisbogen er altså ikke særlig stor en bog, men du kan sagtens få en hæderlig karakter alligevel, selvom du intet har læst endnu på 8. semester!!

Rub neglene, knægt!
Giv eksamen et forsøg, og hvis det ikke går, så kan du jo altid prøve igen samtidig med 9.

Jeg har tænkt på det meget sidste par dage, men har nok besluttet at jeg ikke prøver nu. Føler mig ikke særlig motivered til at sidde og læse 12 timer om dagen, og som sagt, har virkelig ikke læst noget som helst i løbet af semesteret. Sen har jeg hørt at de skal starte med reeksamen nu på alle semestre, passer det? Fordi så hvis jeg nu skulle være så uheldig at ikke bestå både 8 og 9 til sommeren kommer jeg i hvert fald være forberedt nok til at tage reeksamen i august (eller hvornår det bliver…)
Men, nogen der har hørt eller selv har taget 8 og 9 sammen? Bliver det meget sværere?

Det er helt rigtigt at der er blevet indført syge/re-eksamen på alle semestre, gældende fra sommereksamen 2008. Dumper du således eksamen til juni kan du gå op igen i august (se eksamensplanen på http://cms.ku.dk//upload/application/ms … 20nov.-%20ændret%2006.12.doc men bemærk at der stadig kan forekomme ændringer i eksamensdatoerne for sommereksamen). I øvrigt vil jeg ligesom Skovsen opfordre dig til endnu engang at overveje at gøre forsøget her til vinter - man kan nå væsentligt mere på en måned end man tror, men det afhænger jo naturligvis helt af om du føler at du kan overkomme så stort et arbejdspres lige nu.

God jul, uanset om det bliver med eller uden eksamenslæsning :slight_smile:

Jeg takker for I forsøger få mig til at ta mig i kragen og læse, men som sagt, har tænkt på det meget og det bliver nok til at ikke læse. Og god jul allesammen! :slight_smile:

Helt i orden, hvis det var fordi du var fortvivlet over at være bagud, ville jeg blot gøre dig opmærksom på, at det stadig var muligt. Men det er heller ikke jordens undergang at komme et semester bagud med studiet (selvom du planlægger at køre dobbeltløb til foråret)!

God jul!

Så Dr. Bäth, så er det eddersprutme nu - så kører bussen…
Junior og jeg er i gang, så hop bare ombord når vi gir´ den gas med 8. sem. pensum.
Så længe du ligger dig på hjul af dine to mentorer, så skal vi nok få dig helskindet igennem 8… :twisted:
Giv lyd fra dig når du kommer tilbage DK.

Palland