8. og 9. semester sammen

Hej

Er der nogen, som har erfaringer med at tage 8. og 9. semester eksamen sammen? (læser i København).

Hej Camilla

Jeg har ikke lige hørt om nogen, der har gjort det, men jeg tror, det må være temmelig hårdt. Jeg synes i hvert fald, at der blev krævet mange detaljer dengang jeg gik på 8. semester for et år siden. Hvis man tog de to semestre sammen, ville man miste meget klinik på 9. semester. Jeg kunne i hvert fald godt lide ved 9. semester, at man havde grundlag for at forstå al intern medicin, men ok hvis man ikke har den store kliniker i sig og vil direkte i laboratoriet, kunne det måske give mening.

Det er kun 8 og 9. semester eksamen jeg overvejer at tage sammen, følger 8. semester undervisningen her i forårssemesteret. Men det er måske stadigvæk en kæmpe mundfuld?

Jeg tror det er gjort før… Så naturligvis kan det lade sig gøre, men skal man ikke have godkendt klinikopholdet på 9. semester før man kan gå til eksamen? det mener jeg, at vi skulle… Hvis du vil slå to semestre sammen, så er 10. og 11. efter min mening et langt bedre bud - gjorde det selv, og det var relativt uproblematisk.

  • Mikkel

Du skal søge dispensation om det, da du skal være holdsat på 8. semester for at tage videnskabsteori og skal være holdsat på 9. semester for at tage klinik og for at gå til eksamen i medicinsk sociologi. Henvend dig til en studievejleder. http://www.medicin.ku.dk/vejledning.

Rasmus, studievejleder