Aalborg vil uddanne læger

Jeg forstår ikke helt om det er et ironisk spørgsmål?? hvis det er så :smiley: hvis ikke, så er jeg nødt til at spørge hvad sådan et forbud går ud på??
(jeg er fra Irland/Holland, og har boet i Danmark i 4,5 år, så selvom jeg har styr på det meste så kan det godt forekomme der er nogle ting jeg ikke er helt med på :smiley: )
Men grunden til jeg bliver boende i aalborg, er at jeg har to små piger på 5 og 3 og de har det rigtig godt heroppe. Jeg ved godt det bliver meget hårdt men det er bare det her jeg vil, og medmindre mit snit lige pludselig falder helt vildt så er der for mig ingen grund til at lade være…men…det kunne være dejlig hvis der er nogen derud der har prøvet at kombinere børn med Med. studiet som har noget godt råd/erfaringer osv… :smiley: Jeg har læst Erhvervsjura tidliger, men som det nu kan ske, fandt jeg ud af det ikke var det jeg skulle…

Jeg har intet nyt hørt om muligheden for at læse medicin i AAU, og mulighed for at tage bachelordelen på AAU har vist aldrig været på tale, så Århus kommer du vidst ikke uden om.

Hej Malina.

Kan være du allerede ved dette, men for øjeblikket forholder det sig således, at du er nødt til at tage de første syv semestre i Århus. Derefter kan du søge om at komme til Aalborg i klinik på 8. semester og efterfølgende gå videre på den såkaldte “Aalborg ordning” resten af din studietid. Dermed kan du få de sidste 2,5 år i Aalborg. :slight_smile:

Desuden kan du på 3. semester få klinik i Hobro - så slipper du for lidt kilometer i de uger. :v:

Jeg kender flere, som pendler fra Aalborg. Det er langt, men man bliver hurtigt god til at udnytte tiden i toget til at få noget fra hånden. Når man har børn derhjemme er det ingen sag at lukke larmen fra en fyldt togvogn ude! :wink:

Jeg pendler selv og har gjort det altid på studiet. Man er lidt amputeret socialt set, men når man nærmer sig de 30 og har 2 børn (som jeg :smiley: ) kan man jo godt overleve at misse en bytur i ny og næ! :wink:

Held og lykke med optagelsen!