Aarhus og det anstrengte smil

Jeg laeser medicin ved AU. Og det er jeg saadan set rimelig traet af. Derfor; ved nogen noget om mulighederne for at gennemfoere studiet fra og med 9. semester som selvstuderende? Er det realistisk at opholde sig et andet sted og bare tage til Aarhus til en eksamen eller et klinikophold engang imellem? Eller blokerer obligatorisk undervisning den plan?
Alternativt; nogen der ved noget om mulighederne for overfoersel til Kbh?
Mvh

Hej

Det er jeg da ked af at høre, har selv været glad for stedet.

Mht. at gennemføre kun ved at tage til Århus til obligatoriske timer og eksamener, så er specielt 9. sem. det rene underskriftssemester. Holdundervisningen i ØNH er obligatorisk. Du skal skrive dig på en liste der bliver sendt rundt og der tjekkes om det stemmer overens med head counts. Desuden skal der samles 10-12 underskrifter til det famøse blå hæfte…

På 11. er de obligatoriske elementer et ugekursus i klinisk genetik, 8 timer i radiologi samt 2-3 timer i klinisk farmakologi men kontrollen er mindre streng.

Mener ikke der er noget på 12. men generelt er det en rigtig god ide at komme til de kliniske timer i alle 3 eksamensfag.

Kort sagt, hvis du vælger at blive ved med at læse i Århus, bliver du nødt til at være der en ret stor del af 9. sem. Mht. KU har jeg da hørt om folk der er blevet overført, så prøv at ringe til deres studievejledning.

Hvad er det du er utilfreds med i Arhus?

Undervisningen er fin og rammerne gode. Det er saadan set bare byen an sich, jeg er ved at vaere ked af.