AAU kvote 2 fagsnit

Hej,
Jeg er nysgerrig på om der er nogle som ved, hvad fagsnittet lå på sidste år eller bare generelt hvad den plejer at ligge på i AAU. Jeg har et fagsnit på 9,7 uden erfaring. Vil dette være nok til at komme ind?

Jeg tror desværre ikke det er nok. Hvis du havde 12 måneders erfaring, ville du nok være kommet ind, men uden den erfaring tvivler jeg desværre. Men kæmpe held og lykke:D

Vet du om man er nødt til å ha 12 måneders erfaring for å komme inn via kvote 2, eller kan man komme inn med f.eks 6 måneders erfaring? Må dette i så fall kompenseres med et høyere fagsnit?

Idet der er så mange kvalificerede ansøgere til bacheloruddannelsen i medicin, så kommer karaktererne i de specifikke adgangskravsfag til at betyde rigtig meget i kvote 2-vurderingen.

Når vi foretager kvote 2-vurderinger, udregner vi et fagsnit, som er et simpelt gennemsnit af karaktererne opnået i de specifikke adgangskravsfag og dernæst ser vi på relevant erfaring. Når vi beregner fagsnittet, skelnes der ikke imellem de enkelte adgangskravsfag. Det er derfor ikke sådan, at en høj karakter i Matematik A vægter højere end en høj karakter i Engelsk B. Ved optaget 2023 havde de ansøgere, der blev tilbudt optagelse via kvote 2, et fagsnit på mindst 9,6 samt 12 måneders relevant erfaring.

Hvilke ansøgere, der bliver tilbudt optagelse i år afhænger af det samlede ansøgerfelt og hvilke kvalifikationer de kommer med.

“Ved optaget 2023 havde de ansøgere, der blev tilbudt optagelse via kvote 2, et fagsnit på mindst 9,6 samt 12 måneders relevant erfaring.”, hvor fik du det fra? : )

Har skrevet en e-mail til AAU

1 Synes om

Det er noget studievejledningen har fået opgivet, og dermed ved.
Man kan også ansøge med 6 måneders erfaring, men det tæller mindre.
12 Måneders FULDTID er det som giver bedst.

1 Synes om