AAU medicinsk mikrobiologi (modul 5.1) - mundtlig eksamen?

Hello. Er der nogen der ved hvordan den mundtlige eksamen foregår til august? Er den sværere end den skriftlige eksamen eller er der noget man skal være obs på?

den er mundtlig - SB og en censor vil bedømme dig - du får et spørgsmålark (du trækker et iblandt dem som ligger) og så får du ca. 20 minutter forberedelse og så 20 minutters tid inklusiv bedømmelse - og du får en karakter relativ hurtigt efter

INGEN HJÆLPEMILDER - så er det vist på plads

Hej, derudover mener jeg de faktisk kan sige op til 14 dage før om de vil ændre eksamensformen. Bare så du er opmærksom. :slight_smile:

men vil sjældent komme til at ske at eksamensformen ændres medmindre der er masser af folk som skal til eksamen

det er nemmere for SB at køre ca. 10 elever igennem mundtlig end at skulle vurdere ca. 10 skriftlige eksamens-sæt individuelt og derefter have en extern censor med ind over - og det ved jeg han hellere vii tage det mundtlig end bruge sin tid på det andet - plus det giver hurtigere afklaring for eleven

så regn med at eksamen ikke bliver ændret MEDMINDRE der sker noget ekstraordinært udsædvanligt livsændrende :smiley:

Det er selvfølgelig korrekt, men det synes jeg stadig er vigtigt at have i mente. :wink:

det er bestemt godt at have i mente men stadig ikke noget som man skal satse stort på. når det nu skal være - det er mere en af de der ting der er lige så heldigt som hvis man vandt i lotto

Nå ja og den er måske sværere

Udover du skal fortælle om spørgsmålet så vil de bore sig ind i spørgsmålet og blive ved med det til de er tilfredse med svarerne

Og du vil måske få en figur billed som er klinisk relevant for emnet (men sansynligvis ikke noget du ville se i arbejdet som læge men mere forsknings-relateret) og som har været i en af forelæsningerne

Tak, det er bestemt godt at vide!

1 Synes om

Tak for den gode beskrivelse af eksamen!

1. Så ingen hjælpemidler i de 20 minutters forberedelsestid?
  2. Minder spørgsmålene om dem fra den skriftlige eksamen?
  3. Skal man have en samtale eller stå foran tavlen og skrive/tegne?
  4. Har du selv været op til den mundtlige eksamen? Kan du komme med eksempler på spørgsmål som er blevet stillet til den mundtlige eksamen samt figurer?

Tak :smiley:

“Udover du skal fortælle om spørgsmålet så vil de bore sig ind i spørgsmålet og blive ved med det til de er tilfredse med svarerne”

Har du nogle eksempler hvor det bliver ved med at spørge? Tænker dog bare det er så de kan give den rigtige karakter.

Du kan blive spurgt om det samme spørgsmål på forskellige måder - især hvis dit svar ikke er fyldestgørende nok eller godt nok

Der er ingen hjælpemidler men du må gerne skrive det det ned du husker i forberedelsen. Men det er måske bedre bare at tegne det hurtigt med stikord til (20 minutter går hurtigt).

Jeg har selv været til den engang - det var mit 2. forsøg

Hvorfor tager du den ikke nu her? Til februar

Det gør jeg måske også, men jeg overvejer, om jeg har brug for mere tid til at læse og huske alt det, man skal kunne om diverse mikroorganismer osv. Det er en stor mundfuld :roll_eyes:

Hvad forsøg nummer er det for dig ?

Hvad dato er den kommende her? Er den skriftlig ?

Den 25 februar og ja, skriftlig :slight_smile:

Er det tredje eller 2. forsøg?

Du kan skrive i privat besked hvis du ikke vil fortælle offentligt