AAU mødepligt og undervisningstider

Hejsa!

Jeg har søgt ind på AAU i år. Jeg glæder mig meget, og satser stærkt på at komme ind.
Dog har min dejlige kæreste endeligt besluttet sig for at han vil prøve at komme ind på politiskolen i vejle i år.

Derfor vil jeg høre, hvor meget man egentligt kommer til at være på studiet. på AAU er der jo det her PBL som gør man er på studiet længere tid end andre.

Det første årstid kommer jeg til at have mulighed for at være der ofte. Dog vil jeg nok ikke have samme muligheder på år 2 og 3, da jeg nok vil prioritere også at ses med min kæreste.

Jeg tænker på om andre har oplevet dette og dele erfaringer omkring gruppearbejde PBL i Aalborg?
Om man kan klare det? Kan man “melde” sig ud?

Eller er det bare at bide i det sure æble, og så lade kærsten komme til mig i weekenderne?

Tak.

Følger lige med, selvom jeg ikke er nær så sikker på at komme ind :smile:

Halløj,
Jeg har lige færdiggjort bacheloren på AAU. Jeg tror slet ikke det bliver et stort problem. Der er ikke mødepligt til langt det meste (Faktisk kun KO/KØ og modulopgave = ca 16 dage pr. sem. hvis jeg husker rigtigt). Case og forelæsningerne er derfor frivillige og blot et godt tilbud. Ved case er man også fordelt på hold, så man har næsten altid en fast fridag om ugen. Derudover er der mange, læs mere end 50%, der helt dropper case undervisning.

Så samlet set kan du komme så meget som du har lyst til og du kan også bare vælge, at blive væk en enkelt gang uden, at det betyder noget.

Mvh Bov :cowboy_hat_face:

2 Synes om

Hej Bov.

Det lyder godt. Det gør min nervøsitet MEGET mindre. Du er guld værd.
Så lige for at høre om jeg forstår det korrekt.
For Case opgaver bliver man opdelt i hold, men i disse hold behøver man ikke at møde op.
Så teknisk set kan det godt være at det kun er 2 mennesker på et hold som ender med at møde op?

Tak for svar. Hvor tit var du personligt på uni gennem årene?

Ja altså du bliver tildelt en studiegruppe på 6-8 personer og så slår man 2 studiegrupper sammen til et case hold. Så i princippet kan man være 12-16 til case. Det er dog ikke uhørt, at ingen eller 2 kommer og det fører egentligt til, at man slår nogle case grupper sammen.
Jeg personligt kom så meget jeg kunne, da jeg synes man får meget ud af det. Så det var nok ca. 4 dage om ugen. Dog var jeg ramt af corona restriktioner, hvilket betød, at jeg ikke var på uni i 1,5 år…

Mvh Bov :cowboy_hat_face:

2 Synes om

Ja okay, det er da vildt spændende at høre hvordan det virkeligt er.
Har du nogle gode råd til nogle der skal starte her til Sommer på AAU?

Og ja uha Corona har ødelagt det for mange. øv øv…

hmm mit råd vil nok være ikke at stresse så meget over det og nyde ferien :smile:
Studiet starter på et virkelig basalt niveau, der tager hensyn til at man kommer fra forskellige baggrunde, så der er ingen grund til at starte på noget som helst før tid.

Mvh

2 Synes om