Er der nogen, der har nogle gode tips og tricks til Neuro II (modul 5.3)? Er der bestemte do’s and don’ts I kan anbefale? Vi får jo udleveret et muskelskema, men hvordan anvender man det mest effektivt?
Hej
Det er en god omgang udenadslæring ift. knogler, muskler og led. Jeg brugte selv “Kompendium i makroskopisk anatomi - Bevægeapparatet” til at læse op, så hvis du terper den, forelæsningerne og studiesalsøvelserne, så er du meget godt stillet til eksamen.
Lad vær med at brug alt for meget tid på at kunne de forskellige musklers udspring og insertion, da det indgår i muskelskemaet. Muskelskemaet er generelt et rigtig godt opslagsværk, hvis du bliver i tvivl om eksempelvis innervation og virkninger for den enkelte muskel.
Jeg vil også anbefale, at du laver et overblik over de forskellige billeder fra studiesale, selvstudieøvelser og spottesten - altså generelt hvilke strukturer man kan se på billederne, da underviser altid genbruger disse billeder.
Underviser laver også typisk 1-2 opgaver med regionær anatomi. Her læste jeg i bogen “Regionær anatomi”, men ellers er det bare vigtigt at have kendskab til, hvilke strukturer der indgår i de forskellige regioner fra pensum. Du kan med fordel læse nogle af de gamle eksamener igennem, da underviser førhen har været glad for genbrug i disse opgaver
Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive
dejligt - tager først eksamen den 14/2
Lav gamle eksamenssæt!