Academicbooks.dk. Forvirret?

Hejsa :slight_smile:
Jeg skal begynde på medicin 31 jan. KU!! OG, jeg er meget, meget, meget nysgerrig, så har derfor læst lidt om de forskellige bøger, som vi skal have. Fandt i den forbindelse følgende side: http://www.academicbooks.dk/shop/edu/st … udy&id=449
Der er lister over alle bøgerne, for samtlige semestre på bachelordelen. Mit spørgsmål er så bare - skal man have hver eneste bog for hvert “fag” der er listet (altså undtaget “supplerende læsning”)? Eller er det rigtigt forstået, at de blot har opskrevet forskellige valgmuligheder.
Som jeg har forstået det på tidligere indlæg, skal vi have Hole’s bog på 1., samt Myginds kemi-bøger + lidt ekstra. Er det rigtigt forstået?
Ved godt, at jeg burde sove længe og vente til studiestart - men jeg kan simpelthen snart ikke vente længere! :roll:

Hey

Der er flere valmuligheder inden for hvert fag.

1.sem:

Hole’s, McMurry, kemisk data oversigt (KDO) + TPK kompendie.

Edit: Husk at brug www.pensum.dk - man kan jo lige så godt købe bøgerne det billigste sted…

Det kan også anbefales at tjekke bogpriser.dk - som sammenligner en stor håndfuld forskellige bogforhandlere :slight_smile:

Vent med at købe bøger til du har haft første forelæsning. Du får også en tutor der vil hjælpe med bogvalg.

Det er en god idé at vente med at købe bøgerne til i får info om det ved semesterstart. Det er der tid nok til, og bøgerne kan købes i panums boglade :slight_smile:

På første semester skal man have Holes (humanbiologi), Mcmurry (kemi), TPK-kompendie og samtalen med patienten (tidlig patient kontakt). De to sidste er ikke dyre. Og så skal man købe en lille førstehjælps bog til førstehjælpskurset.

Mygind-bøgerne er efter min mening helt unødvendige. Men hvis du gerne vil have dem, så lån dem fx på biblioteket. Tror ikke du får særlige meget brug for dem. Alt hvad man har brug for står i mcmurry :slight_smile:

Førstehjælpsbogen er fuldstændigt unødvendig.

Der er penge at spare ved at bestille Hole’s og McMurry’s fra england (f.eks. amazon.co.uk). Jeg bestiller al min litteratur derfra.

Tak tak :slight_smile: er det så rigtig forstået at når der til e fag feks remses 6 bøger op og derudover supplerende læsning på academicbooks - så skal man ikke nødvendigvis have ALLE 6 bøger men det er blo fralagt til valgmuligheder?? Eller det er måske meget forskellige fra semester til semester :slight_smile: bare nysgerrig :slight_smile:

Der er frit bogvalg, hvilket betyder at du selv vælger hvilke bøger du skal bruge udfra læringsmålene til de enkelte fag. Oversigten på academicbooks er alene forslag til bøger du kan bruge. Personligt ville jeg hælde til Hole’s og McMurry’s på 1. semester fordi det er dem der undervises ud fra.

På de senere semestre er der større valgfrihed.

På 1. semester kan du sagtens vente til introforelæsningen, hvor de fortæller jer hvilke bøger der anbefales, med overhovedet at overveje at købe bøger.