Adgang til "medicin-noter"?

Hej derude,

Jeg starter på medicin her til sommer og jeg vil rigtig gerne læse op. Derfor vil jeg gerne spørge om der er nogle der vil give mig adgang til de noter der er på:

Jeg vil ikke have adgang til et login, men udelukkende det materiale der er på hjemmesiden og mest af alt noterne til 1+2 semester :slight_smile:

Jeg ved godt at man skal være studerende og det er netop derfor jeg spørger. Jeg har ingen ide om det kan lade sig gøre at få fat på noterne på den her måde, men det håber jeg.

Grunden til jeg gerne vil have adgang er egentlig bare at jeg gerne vil have et indblik i hvad der helt konkret bliver gennemgået i løbet af VSK, Cellebiologi og GoPM, så jeg kan læse op på forhånd og dermed være ca. 1 semester foran.

Inden der er nogen der begynder at kommentere at jeg skal nyde min frihed imens jeg har den osv, (det er typisk sådan nogle kommentarer jeg ser med lignende posts) så vil jeg faktisk bare gerne læse op, fordi jeg brænder så meget for det. Kommentarer der forsøger at tale mig fra at læse op på forhånd, vil ikke ændre på mit valg.

Hvis ikke det lykkedes kan du jo evt købe pensumbøgerne

I stedet for at læse, kan jeg anbefale at du måske ser nogle videoer med ninjanerd, omkrin cellebiologi fx. :slight_smile: De findes på youtube

1 Synes om

Det har jeg også været lidt i gang med, men jeg vil gerne have noget mere konkret end at sammenligne læringsmålene med pensumbøgerne.

Det var også det jeg havde i tankerne, hvor jeg ville se NinjaNerd videoer der passer med noterne på hjemmesiden. Derefter kan jeg altid supplere med bøgerne.

Tror næsten det vil være bedre, bare at se videoerne, uden at have noterne i hænderne - og så bruge dem når du kommer tættere på at skulle have fagene rigtigt.

pensumbøgerne er virkelig ringe og urimeligt dyre.

Det jo nok individuelt - jeg var især utrolig glad for Genesers på både 1. Og 2. Semester :slight_smile:

Fedt! Genesers husker jeg også som okay efter at have forstået de mere essentielle dele af emnerne. Problemet med den er at man hun mister overblikket da den er ret så detaljeret, så hvis man sidder på 1. semester uden nogen forudgående cellebiologisk viden så er den fandme tung. Der er ninjanerd et godt alternativ for mange :slight_smile:
På 2. semester er pensum bøgerne i anatomi også enormt opad bakke for mange, hvorfor anki-kort + kompendierne er blevet så populære.
Hvis der var generel enighed om at pensumbøgerne er gode, så tror jeg sgu ikke at medicin-noter var blevet så populært :slight_smile:

Det var nu heller ikke for at sige pensumbøgerne er det eneste rigtige - men tværtimod at hvis man virkelig brænder for at komme igang med pensum og ikke lykkedes med adgang til medicinernoter, eller ikke er til videoer, så kunne det måske være en start :cowboy_hat_face: Jeg er da helt enig i at flere af bøgerne på studiet ikke er særlig gode, men tænker mange på 1. Semester alligevel køber bøgerne i forbindelse med studiestart, da man ikke ved andet

Jeg tænkte også over, om det ikke ville være smart at køre pensum på 2. semester i “baggrunden” fra nu og igennem 1. semester. Det jeg mener med at køre det i baggrunden er at klare ankikort (ved ikke med kompendierne endnu) ved siden af pensum på 1. semester.
Jeg forestiller mig i hvert fald at 2. semester handler meget om udenadslære, så med den antagelse ville det være en fordel at have kørt den del igennem tidligst muligt. Så vil det forhåbentlig sidde langt bedre i hukommelsen når eksamen kommer?

Hvis du har tid og overskud, så go for it. Det er et kæææmpe pensum, og man skal kunne en hel masse udenad; så at gå i gang før tid, ville helt klart give dig et mere overskueligt semester.