Adgangskoefficienten for medicin studerende 2009

Mit gæt er som følger:
Kvote 1:
KU - 9,8
ÅU - 9,3
SU - 9,2

Kvote 2:
ÅU - 9,9

Hohoho… er det ikke spændende der snart vil give oplysninger? :smiley:
// En lykkelig svensk, der måske må være i stand til at starte i Århus

Jeg er simpelt hen rastløs indtil min videre skæbne er fastlagt. Tror dog gennemsnittet bliver en del højere, hvis de skrækartikler aviserne publicerer for tiden, holder stik.

Mit bud er:
Kvote 1:
KU - 10.8
ÅU - 10.3
SU - 10

ps: Ved godt det ikke betyder en døjt, men det beroliger nerverne at beskæftige sig med den forbandede “adgangskvotient” ! :wink:

Det gør det nemlig :slight_smile: Dog får dine gætterier mig til at få kuldegysninger for det betyder nemlig, at jeg må vinke farvel til min drøm. Lad os håbe at adgangskvotienterne ikke når så langt op, selvom aviserne har valgt at lave disse skrækartikler i år.

Krydser fingre for, at din drøm blir’ en realitet d. 30 kl 00.05 :smiley: Satte også målene relativt højt. Tror alle med snit over 9 kommer ind ad kvote 2.

Kan simpelt hen ikke forestille mig at kvotienterne skulle stige så vanvittigt, som mange aviser og dommedagsprofeter proklamerer. Ville undre mig meget! Men nu er der kun 4 dage tilbage, så nedtællingen er hermed sat igang :wink:

4 X
3 …
2 …
1 …

Jeg har også søgt om standby og det vil jeg også være yderst tilfreds med. Tror I så det er muligt med et snit på 9,4 (bonus er medregnet)? Sidste år var kvotienten for standby 6,0. Kan den virkelig stige så meget? Er der nogen der ved, hvormange der bliver optaget på stand by hvert år på AU?

I 2008 var der optaget 41 standby pladser i AU.

Kilde: http://www.kot.dk/KOT/hovedtal/Hovedtal2008.pdf

Så det i aften det sker :slight_smile: Held og lykke, til alle der har søgt ind.

031090: Tror helt sikkert 9.4 er nok til at komme ind og ellers blir’ det en standby-plads. Snittet for 2007, der var rekordår, lå på 9.4 ved AU, så oddsene er på din side.

http://www.bt.dk/danmark/ny-svensk-inva … aegestudie

Vi får se hvad den ender på

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg kvotienten når over 10 i år. Ikke for at være lyseslukker. Men så tror jeg desuden også at den topper i år, og den så bliver væsentligt lavere næste år.

Men, det er kun gæt!

Men lad vær med at gå helt ned, søg næste år hvis det ikke går i år.

Mvh. Christian.

Kommer kvotienterne op her på hjemmesiden ved midnat? :slight_smile:

Jeps, nu er der godt 4 timer tilbage til vi finder ud af det. Men jeg må nok indrømme, at dit gæt gør nervøs.

Kan man se KU’s kvotient på deres hjemmeside i morgen (meget) tidlig(t)? :wink:
Eller er man tvunget til at vente på det langsomme postbud?

Du kan læse det i avisen f.eks. JP plejer at ligge det op kl 00

Ved AU kan vi se det på selvbetjeningssiden for universitettet på nettet kl. 00:05 i nat.
Har de slet ikke sådan noget på KU ?

Det er jo KU, så nej:-)

Jp = Jyllandsposten? :lol:
Er der nogen som kender hvornår de vil offentliggør optagelse til Syddansk Universitet i Odense?

[quote=“Niveus”:tn6me5sp]Jp = Jyllandsposten? :lol:
Er der nogen som kender hvornår de vil offentliggør optagelse til Syddansk Universitet i Odense?[/quote]

Ja, så vidt jeg ved kan du - med dine loginoplysninger, som du fik da du fik kvitteringsbrev fra SDU - logge dig ind på http://www.sdu.dk/optag og se det her i aften efter midnat :slight_smile:

MVH Mette

Det kan ses nu! Få spændingen udløst :wink:

Men kan det passe man ikke kan se om det er sommer eller vinter-start?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! :smiley:

kan ingen skrive hvad snittet er blevet?