Adgangstest til SPV-kursus

Hej alle sammen. Jeg håber, I vil hjælpe mig lidt.

Jeg har søgt på forummet, men det eneste indlæg der bare havde den mindste relevans, var mere end syv år gammel.

Jeg er netop fået at vide, at jeg har fået lov til at komme på SPV-kursus allerede på 1. semester, hvilket jeg egentligt synes er fint, da jeg har fået at vide, at det er nu, jeg har tid til det.

Da jeg meldte mig ind i FADL, fik jeg Sygeplejevikarhåndbogen, og de meddelte mig, at der ville komme en ret detaljeret eksamen i denne. Mit spørgsmål er i sin enkelthed dette: Hvad skal jeg forvente af denne eksamen?

Det kunne være rart med svar fra nogen, der har været igennem denne i løbet af de sidste par år.

På forhånd mange tak!

Godaften og velkommen ombord på studiet til dig!

SPV-kurset bør tages på 1. semester da man som du selv nævner har mest tid til at få dette kursus ud af verdenen. Bogen på knap 200 sider skal læses og der vil komme en multiple choice eksamen hvor du skal svare a,b,c,d på 40 spørgsmål. Har du flere end 7 forkerte dumper du og får lov til at tage den igen indenfor 10 dage. Dumper du den igen må du vente et semester/år (er ikke helt sikker her).

De fleste ting gennemgås til kursets timer derfor vil det føles som en gentagelse efter at have bestået adgangstesten.
Der findes noter om SPVbogen på forskellige hjemmesider, men læs den selv. Og der bliver lavet nye eksamens/adgangsspørgsmål så du kan ikke bruge dine kollegaers besvarelser.

Held og lykke.

Hej!
Tillykke med din plads. :slight_smile: Det er rigtig rart at få det hele overstået allerede på første semester. Selv går jeg på anden semester og er lige startet min SPV-kursus så jeg tror godt jeg kan hjælpe dig.
Testet består af 40 multiple choice spørgsmål (med kun 3 alternative svar) og du har 20 minutter på dig at svare på de og du må lave max 7 fejl. Du får svar med densamme og jeg syntes ikke den var så svær.
Jeg synes ikke du skal bruge ALT for meget tid til at læse bogen, kigge lidt så at du får en sådan overblik over det hele og jeg kan klart anbefalde dig at kigge på notater der findes på en hjemmeside der hedder:
effimedicin.mono.net og så går du lige ind under FADL og kigger på de der. De der tingene der står der er rigtig godt at have styr på!

Held og lykke! Du skal nok klare det! :smiley:

Mange tak for det hurtige svar.

Hvordan ligger niveauet? Hvor meget energi skal der lægges i det?

Neda:

Hov, så ikke lige dit svar, men det svarede jo på mine spørgsmål.

Mange tak for de to hurtige svar :slight_smile: