ADVARSEL: Computercity og Soild forsikring løber fra aftaler

Jeg købte en Psion 5mx og tegnede forsikring, som skulle dække hvis noget gik i stykker de næste 3år.

Jeg indleverede min PDA d. 22-01-03 pga flere fejl, og fik at vide at jeg ville få en hurtig afklaring, så jeg kunne få pengene tilbage eller få en ny PDA.
Efter mange brudte løfter og aftaler, sidder jeg idag d. 14-02-03 stadigvæk uden PDA, uden penge og uden nogen afklaring om hvornår sagen bliver afsluttet.

Så jeg vil advare ALLE mod at handle med Computercity og Solid forsikring!

Selve baggrunden:
Da jeg købte min PDA d. 25-10-01, blev jeg anbefalet at tegne en forsikring, som ville dækket hvis noget gik i stykker de næste 3år.
Jeg spurgte om det betød noget at Psion Danmark var blevet nedlagt ½år tidligere.
Sælger sagde det ikke var noget problem, og hvis der skete noget inden for de næste 3år, ville der højst gå 1uge, inden jeg ville få en ny, eller pengene retur.
Disse oplysninger vægtede højt, da jeg ønskede at få en PDA med tastatur, og høj service.

Jeg indlevere min PDA d. 22-01-03, med flg fejl:

  1. Skærmen flimrede
  2. Min Stylus pen var løs
  3. Kunne ikke synkronisere med computer

Dvs, at inden jeg kunne indlevere PDA’en, skulle jeg afskrive alle aftaler, noter og dokumenter, jeg havde lavet, da man ikke kan lave backup eller sync. med Outlook!

Kommunikation med Computercity:
d. 29-01-03. Intet hørt, ringede og fik at vide at PDA’en sendt til England, og jeg ville få et endeligt svar i den kommende uge.
d. 03-02-03. Intet nyt, bad dem om at ringe tilbage. Det skete ikke!
d. 05-02-03. Ringede lette sur over at de ikke havde ringet tilbage, fik at vide at de ikke havde nået at lave min PDA denne dag, men at den lå til reperation næste morgen. Dvs endeligt svar dagen efter!
d. 06-02-03. Blev ringet op. De vidste stadigvæk intet! De ville dog speede sagen op.
d. 07-02-03. Fik at vide der ikke var nogen afklaring, jeg måtte vente mindst 2uger mere, før jeg fik svar. Et svar som jeg ikke kunne forstå i henhold til tidligere oplysninger.
d. 14-02-03. Ringede Computercity op, og samme besked igen mindst 2 uger endnu!

Dvs at:

  1. Jeg har låst 5000kr fast hos Computercity, som jeg ikke kan få nogen ny PDA for, før sagen er afsluttet.
  2. Jeg har ingen PDA
  3. Jeg ved ikke hvornår denne sag bliver afsluttet!

Derfor kan jeg IKKE anbefale nogen at tegne en såkaldt Total-Trykheds-forsikring hos Solid eller handle med Computercity.

puha…sikken en omgang. Er det virkelig lovligt?

Jeg ved ikke om det er lovligt, men hvad eller hvem skal jeg klage til.
Men jeg har sendt en kopi af denne artikel til deres hovedkontor, og pludselig ringede en og beklage situationen, men der var jo intet han kunne gøre, lige nu…bla bla bla.

Men jeg håber at situationen bliver løst ASAP, ellers bliver denne artikel hængene, og jeg kender kun én som taber penge på det.

Hvis jeg havde købt den efter 1jan 2002, så ville den være under den nye forbrugerlov, og så ville dette være ulovligt.

Det sjoveste er at jeg havde advaret Computercity d. 07-02-03 om at jeg ville publicere denne artikel, men de var ligeglade. Jeg advarede endda dem igen igår d. 14-02-03 to timer inden jeg sendte den på nettet.
Så man kan vidst ikke sige andet end at det er selvforskyldt.

svend

Ikke for at være bagklog, men hold jer væk fra de der tillægs forsikringer i Fona, computercity ect. Det har kun en hensigt, nemlig at butikkerne skal tjene flere penge. Jeg mener ikke det er mere end et par siden at Rapporten havde et udseendelse om netop det samme. Her fandt de udaf at sælgeren får provision af de solgte forsikringer, det vil sige at sælgeren har en interesse i sælge en forsikring, hvorfor sælgeren bare taler en eftermunden; "[quote]Sælger sagde det ikke var noget problem, og hvis der skete noget inden for de næste 3år, ville der højst gå 1uge, inden jeg ville få en ny, eller pengene retur. "[/quote] Derfor kan ovenstående desværre ikke bruges til noget som helst. Sælgeren er sikkert langtborte og hvis du ikke har det på skrift er det påstand mod påstand.

[quote]Disse oplysninger vægtede højt, da jeg ønskede at få en PDA med tastatur, og høj service. [/quote] Det tænkte sælger sikkert også og netop derfor taler de en efter munden hvad forsikringer angår.

Desuden kan jeg anbefale dig at poste din erfaringer i NG(newsgroups) et relevant sted ville være dk.forbruger. Hvis du ikke kender til NG og ikke ved hvordan du f.eks. sætter Outlook express til at læse NG, så kan du gøre det via google.com. hvor man også får en let oversigt over udvalg af de danske og udenlandske NG´ere.

dk.forbruger finder du her http://groups.google.com/groups?hl=da&l … .forbruger

For at du kan poste skal du lige lave en bruger, men det kan du nok finde ud af :lol:

Ellers kan du tage fat i forbrugerklagenævnet, som nok desværre er overbebyrdet i arbejde i forvejen :frowning:

Der er over 1års behandling i forbrugerklagenævnet…så det er ikke noget jeg overvejer lige PT…
Hvis det går helt galt, er min søster advokat, så lægger jeg sag an mod dem, det bliver billigt for mig da jeg har gratis advokat bistand.
svend

Hmm, det er altid godt at have i familien… 8)

Jeg har fulgt dit råd, og publiceret samme artikel der…
Tak for rådet…

husk hvis du har gjort det via google.com kan der godt gå op til 9timer før du kan se indlæget på google.com, så kan du ikke se det med det samme er det ikke udtryk for at du har lavet en fejl…

Jeg kan se den allerede er på dk.forbruger :slight_smile:

Jo flere jeg kommer ud til, jo større “skade” forvolder jeg ComputerCity og Solid Forsikring, dvs jo hurtigere sker der noget i sagen…
svend

Pointen må være, at hvis man tegner en ekstra forskiring, skal man skire sig skriftligt tilsagn om f.eks, at der er max. en uges reperations tid ect.

Trist men sandt.

Jeg kan i forlængelse tilføje, at jeg havde samme oplevelse med computercity og en bærbar for nogle år siden. Der gik knap 2 måneder før jeg fik pengene retur…

Her er linket til google.com, hvor der også snakkes om sagen.
http://groups.google.com/groups?hl=en&l … .forbruger
Det er langt fra første gang Computercity ikke overholder aftaler, læs her:
http://fergusons.dk/temp/kattens.jpg
Man kan ikke håbe andet end at Computercity kommer med en rimelig løsning hurtigt, dette er ikke ligefrem god reklame for dem.
svend

Da klokken blev 1500 idag, ringede jeg til Computercity for at høre om der skete noget.
De kunne ikke få fat i butikken, da jeg spurgte efter den herre som ringede til mig efter jeg havde publiceret dette, kunne jeg godt snakke med ham.
Han vidste ikke noget.
Jeg bedte om at få RMA nummeret, jeg selv kunne kontakte PSION.
Det havde han ikke…han skulle lige…noget tydede på at han ikke havde gjort noget.
Men efter 30min ringede han tilbage, med et RMA nummer.
Jeg må stadigvæk vente…
Hvad kan man lære af dette?
Hvis computercity siger at de ringer…så skal man selv ringe og følge op på sagen.

d. 17-02-03
Da ComputerCity ringede tilbage med RMA nummeret forklarede de, at de havde ringet HELE dagen til Psion, men ikke kunne komme i gennem. Forresten skulle jeg ikke forvente at jeg skulle få den snart, hvis de ikke havde løsdelene.
Ringede jeg til PSION med det RMA nummer jeg havde fået, kom i gennem efter 10min, hurtigere end teledanmark.
Jeg fik at vide at reperationen ville koste 105£ og at de kun ventede på pengene, de havde alle reservedele.
Samtidig fik jeg at vide at min psion havde ligget i danmark i 10 dage før de havde sendt den til england, det eneste sted hvor de kan reperere en Psion.
Som en god kunde ringe jeg tilbage til computercity og forklarede dem hvad jeg havde lært fra psion.
d. 18-02-03
Jeg blev ringet op af ComputerCity, jeg tog ikke telefonen, da jeg var til forsøg…
d. 19-02-03
Ringede tilbage, og spurgte hvorfor de havde ringet…han ville ringe jeg sprøge hvorfor jeg havde ringet tilbage til computercity.
Eftersigende, havde hans medarbejdere bare oplyst ham at jeg ville brokke mig uden noget at sige. Jeg oplyste ham det ovenstående, at de kun ventede på pengene…
Hip Hip Huraa for ComputerCity…de har styr på deres medarbejdere…
Var der forresten nogen der så hvordan computercity blev på ydmyget på åbenskærm i Rabatten på DR1 i mandags…jeg kunne ikke lade være med at smile…

Så er det officielt…Computercity har haft min PDA i 1mdr…og jeg venter stadigvæk…ufatteligt at nogen kan drive en virksomhed med den service…eller…
svend

er du studerende=?

Jep, jeg er på Panum…startede sommer 2001

Så vil jeg gøre som min kæreste og jeg har gjort…ville egentlig have foreslået det for længe siden…

Jeg havde købt og samlet en computer på http://www.shg.dk ved selv at bestemme hvad der skulle i dyret. Jeg havde sendt en mail til dem, hvor jeg spurgte om disse komponenter kunne sammen, hvilket de sagde at de skulle nok virke…

Jeg modtog min computer, men den blev ved med at fryse ved 3d spil som counterstrike og hitman 2. Det var computeren købt til at kunne klare, desuden kunne den finde på at fryse ved alm. windows.
Desuden larmede den som et ondt år selvom den var købt som lydløs.

Jeg installerede ny bios, de nyeste drivere til bundkort, grafik kort etc. men det vile stadigvæk ikke. Jeg mener selv jeg er lidt af en nørd og kan da nok finde udaf sådan noget edb, men ak, jeg kunne ikke fixe den. Jeg søgte info på nettet og benyttede mig af deres hotline, men den ville ikke fixe.

Vi besluttede os at den villle vi ikke eje og ville derfor benytte os af de 14 dages fortrydelsesret der er på købet. Men her kommer tvisten. shg.dk ville ikke modtage comp. som fortrydelseskøb da de sagde at det vi havde samlet den og bl.a bla. men at de kunne fejlfinde på den. Hvsi det var en software (læs. driver) fejl skal vi betale en tekniker time og hvis det var en hardware fejl ville de søge at udbedre den. Men jeg vil fortryde købet og jeg taler længe med forskellige personer, vi kommer frem til at jeg skal fortryde købet da jeg ikke har en original win xp cd, hvilket de skal have for jeg kan få fejlsøgt mit system. Jeg kunne dog købe en af dem :x
Dagen efter comp. er sendt, men endnu ikke er noget frem, modtager jeg en mail om at den ikke kan fortrydes, jeg bliver sur. Og de siger at jeg kan henvende mig til deres advokat.

Heldigvis havde vi dagen før været på gentofte hovedbibliotek hvor de hver mandag har advokathjælp og her fik vi at vide at man som studerende kunne søge friproces(læs vi skal ikke betale noget for advokat hjælp så længe regningen er under 1500,- - det har også noget at gøre med hustand indkomsten at gøre) og det har vi så gjort i samråd med advokaten. Der i første omgang har sendt et brev til shg om at de skal sende ham en check med pengene inden 10 dage, så må vi se hvad der sker.

Mit forslag er at du også benytter dig af advokat hjælpen på dit biblo…

Lang histrie for et lille råd :smiley:

ok, kanont…
Jeg ser selv en meget stor nørd og har på en 1værelseslejlighed 50m2 5computere…jeg elsker det møg…
Hvis der er noget som jeg kan gøre…skriv.
De to/tre ting som larmer mest er:
PSU, MB og grafikkortet…dvs at de ting skal være uden blæser eller en stor langsomtroterende blæser.
Hvis du vil have en supercomputer, som ikke larmer så kig her:
http://asp.webconsult.dk/privat/
ang advokat…jeg venter lige lidt endnu…da de pt ikke har gjort noget ulovligt ud over ikke at holde hvad de lover…

Jeg har taget kontakt til Computercity igen, da jeg ikke havde hørt noget…og det var 10dage siden jeg havde fået at vide at de kun ventede på pengene.
Beskeden i kundecentret, var, at den var på reperation i Esbjerg (deres externe værksted), det kunne jeg så fortælle at det var forkert!
Jeg bad om at blive sat om til service afdelingen på Østerbro, og fik fat i Kristian, som forklarede at den efter sigende var blevet repereret idag d. 26-02-03, så jeg blev nødt til at vente endnu noget tid!
Jeg fatter ikke hvordan Computercity kan tillade en så lang servicetid på et så vigtigt produkt for kunden.
En ting er sikkert, det er sidste gang jeg nogensinde handler hos dem!
svend