Ældre stud. med. og karrieremuligheder

Hejsa allesammen.

Jeg er en pige på 27 år, der har arbejdet som sygeplejerske i 1,5 år og som gennem mange år har overvejet medicinstudiet. Da jeg er sproglig studerende skal jeg supplere naturvidenskabsfagene og kan tidligst være færdige hermed om 1 år, måske 1,5. Min største bekymring er, at jeg bliver for gammel til studiet? Jeg hører meget om, at man kæmper meget om intro og hoveduddannelsesstillinger og at de studerende, der er startet tidligere oftest bliver foretrukket, da disse har nået mere. Desuden tænker jeg meget over, at der jo nok også skal komme et par børn i studietiden, hvilket jo yderligt vil forsinke processen. Jeg er ikke typen der ønsker at prioritere mit arbejde/studie over alt andet og har et ønske om, at kunne kombinere familie og arbejdsliv side og side.

Er der mon nogen, der har nogle erfaringer med ovenstående?? Ville blive meget taknemmelig for råd:-)

Jeg tilslutter mig denne tråd, da jeg også er blandt de lidt mere modne… :whistle:

Eh.

Start som 28-29 årig, færdig cand.med som 36-37 årig (med to år afsat til baby x 2-3), 1års KBU, 1 års intro… (måske 3-4 års phd hvis du vil være hjertemediciner i Skejby)… Færdig speciallæge måske som 38-41 årig, med i 5-8 års arbejde i mellemtiden. Du har så en karriere på omkring 30 år foran dig til forskel for de absolut yngste der har omkring 40.

Du må indstille dig på at konkurrence om introstillinger er præget af speciale og location, location, location. Jeg mødte en læge i tidlig klinik som både var mor, lidt sen starter og havde taget PhD før hun begyndte på KBU stillingen. Hun virkede ikke til at fortrudt noget. :slight_smile: