Hej
Jeg er sygeplejestuderende på 4.modul, og havde søgt ind på medicinstudiet i KU, SDU og AAU med studiestart her til sommer 2012.
SDU: kom til MCQ, men ikke videre MMI.
AU: afslag(var ikke blandt de kvalificerede)
KU:Afslag (var ikke blandt de kvalificerede)
Da jeg ikke havde en fuldt adgangsgivende eksamen (da mit er udlandskbevis ikke tæller med, som en fuldt adgangsgivende eksamen) måtte jeg søge dispensation for dette, hvilket jeg også fik.
Dermed havde jeg også taget HF-enkeltfag (Mat A, kemi B og fys B) med karakterene 10, 10 og 2.
Erhvervserfaring har jeg arbejdet på plejehjem.
Lade mig sige en ting, jeg elsker Anatomi og fysiologi, og på sygeplejestudiet er det kun en begrænset del af det vi bliver undervist i, mens på medicinstudiet er det helt fra bunden af. Jeg var inde på studiesalen med tørpræparater med mit hold og det var utroligt fascinerende at se den virkelig menneskelige krop. Og jo mere jeg læser på anatomien og fysiologien desto mere interesseret og nysgerrig bliver jeg for faget. :cheer:
så her kommer mit spørgsmål: Hvad gør jeg for at komme i betragtning blandt de kvalificerede til optagelsen.?? Og kan det overhovedet lade sig gøre for mig at komme i betragtning??
Skal jeg finde andet arbejde end det på plejehjemmet, tage hele gymnasiet om, eller droppe sygeplejestudiet og rejse til udlandet(arbejde som frivillig)??
Er det rigtig at man kan hjælpe til med forskningsarbejde altså som frivillig(selvom man ikke selv er en del er forskningsprojektet?? hørte dette fra andre studerende men ved ikke helt om det kan lade sig gøre.
Jeg vil stadigvæk efter afslag søge ind næste år og næste år igen, men kunne godt bruge lidt hjælpe til hvordan eg kan forbedre mine chancer.
Ser frem til at hører fra jer.
Mange Tak på forhånd!
/Diya