Afslutter 3.g på mandag, men tænker allerede over mine suplleringsmuligheder

Hej!
Jeg bliver snart færdig med skolen, og har ikke det bedste snit. Dog har jeg flere adgansgivende fag som Mat A, Dansk A, Engelsk A, fysik B, Kemi B og Bioteknologi A. Deraf er mit egentlige spørgsmål ift . supplering af fagene, da jeg efter noget søgning, fandt ud af, at bioteknologi ikke kan suppleres. Hvad for nogle muligheder har jeg. Tak på forhånd!

edit: Jeg tænker på dette ift. fagsnittet i kvote 2.

Jeg skulle have gjort det tydeligere, men mener ift. til mit fagsnit og mange tak for hjælpen.

Hej, jeg går også i 3.g og vi fik at vide fra vores studievejleder at man ikke længere kan øge sit karaktergennemsnit på baggrund af man supplerer fag. Vi fik at vide, at hvis du fx supplere Kemi hvor du tidligere har fået 7, men pludselig klarer dig bedre og får 10 vil dette ikke ændres på dit snit. Hvis du derimod får 4, vil dette ændres. Så man kan desværre ikke forøge snittet men man kan istedet risikere at få dårligere snit ved supplering.

1 Synes om

Jeg tror, folk er lidt forvirret omkring, hvad du mener.
Jeg kan se, du mener fagsnittet i kvote 2.
Det kan man godt.
Men det øger ikke ens gennemsnit i kvote 1 (hvormindre man får en lavere karakter end fra gym el. lign.) Så bliver det lavere.
Ja, du kan godt supplere fag med henblik på at forbedre dit kvote 2-gennemsnit

Hejsa.
Med hensyn til at forbedre din mulighed for optagelse på medicinstudiet vil jeg helt klart anbefale dig også at overveje noget studierelevant arbejde, hvis du ikke har noget relevant erfaring i forvejen.
Jeg har indtryk af, at særligt erfaring fra sygehuse - for eksempel som afløser for portørerne - er meget brugbar erfaring på ansøgningen. Arbejde i hjemmepleje eller plejehjem kan også bruges men er med stor sandsynlighed ikke ligeså udslagsgivende - Havde indtryk af at mange fra mit studie ved begyndelsen havde den slags relevant erfaring.
Derudover har jeg også hørt om muligheder for at blive medhjælper på laboratorier rundt omkring og i almen praksis, men jeg har indtryk af, at der er væsentligt længere mellem den slags jobs.

Hvis du ikke skulle have held på Medicinstudiet, vil jeg desuden foreslå dig at undersøge MedIS-uddannelsen på AAU, hvis du ikke i forvejen har kendskab til denne uddannelse. Der er sammenlæsning med Medicinuddannelsen i mange fag på bacheloren og du får en bred indsigt i kroppens opbygning og relevante sygdomme - stort set på lige fod med medicinerne - med mulighed for stillinger indenfor forskning og i medicinalindustrien efter endt uddannelse.

Held og lykke med ansøgningen og god sommer:)