Almen Praksis Løn, Arbejdsforhold, lægevagt, opstart

Hej Alle Sammen!

Jeg er i HU almen medicin og glæder mig til at komme ud på den anden ende og se hvad praksislivet har at tilbyde - Jeg synes dog alt hvad der har med løn og arbejdsforhold at gøre er utrolig svært at blive klog på.

F.eks. ligner det af PLO’s opgørelse, at man i gennemsnit som almener hiver ca.1.070.000kr ud til sig selv om året. Er det for en 43timers arbejdsuge?

Og mht. vagt, ½-1 vagtsæt = ca. 1-2 vagter om måneden? Og hvad tjener man i snit der? Er det oven i de 43 timer?

Er der nogen speciallæger i almen medicin - der måske uden fuldstændig at blotte deres egen økonomi - bare vil give et “ca” på hvad de tjener om måneden/året fra praksis alene og deres arbejdstid -> samt hvad de tjener for lægevagt og hvor mange de tager?

Jeg står og skal til at planlægge husbyg og fremtid med min kone - Men jeg har satme svært ved at fortælle bankrådgiveren, hvad jeg egentlig kan forvente af indtjening.

mvh: Mikkel

Det er derfor du skal vælge lægernes pensionsbank. De kender din lønudvikling. De har også indblik i hvad de forskellige læger tjener.

Det er svært at komme med andet end gennemsnitstal. Er du solopraksis, samarbejdspraksis, er du kompagniskab. Prioriterer du 10 min tider eller 15 min tider og efteruddannelse. Arbejder du 3 dage om uge eller 5 dage om ugen. Har du høje lejeudgifter (byen) eller lave (landet). Har du faguddannet personale (sygeplejersker) eller bruger du SOSUass eller andet personale. Har lidt eller meget hjælpe personale.

Er din gæld stor i praksis, eller er den betalt af.

Så ja, der er mange faktorer i spil.