Hej alle
Jeg skriver her, da jeg virkelig søger råd og nye perspektiver på hvordan jeg bør navigere den situation jeg står i nu.
Jeg læser medicin på 3. semester, på KU, og er derfor på en sidste årgang inden ny studieordning. Dumper jeg en eksamen 3 gange, kan jeg ikke søge om et 4. forsøg, da eksamenerne ikke afholdes længere, og man skal derfor søge dispensation til at få lov at starte på den nye ordning. Dette betyder, at jeg ikke turde udskyde min reeksamen i cellevæv fra 2. semester, da det vil betyde, at jeg risikerer at skulle skifte studieordning til 1. semester på den nye ordning, med minimal mulighed for merit.
Jeg faldt dog ekstreeemt langt bagud med anatomi, da jeg læste til reeksamen i cellevæv. Jeg har nu netop været oppe i cellevæv, men starter nærmest fra 0 i bevægeapparatet, hovedet og halsens anatomi, samt embryologi. Er det realistisk at kunne nå at læse op og lære pensum tilstrækkeligt, til at kunne bestå om 1 måned? Tips og tricks til bedre at kunne planlægge læsningen? Jeg føler mig så fortvivlet, og så presset over, at den ene dumpede eksamen fører til næste dumpede eksamen, og flere reeksamener lige efter hinanden i sommerferien, da jeg ikke har muligheden for at udskyde reeksamer, uden at skulle risikere at starte forfra på bachelor, med næsten intet merit