Anatomisk billedordbog - Heinz Feneis

Heinz Feneis
Anatomisk billedordbog

Oversat af: Peter Holm-Nielsen
Isbn: 9788762800366
Udgivelsesår: 2006
Udgave: 3
Sider: 480

Forlaget skriver:

Meget god som opslagsbog. Den indeholder nær sagt alle kroppens strukturer og man kan derfor hurtigt og nemt finde en bestemt arterie, nerve, muskel, knogle eller hvad det måtte være. Alle de (ofte overflødige) navngivne krummelurer på samtlige strukturer er i vid udstrækning også med. Men den er god som “terpe-bog” da den indeholder masser af illustrationer og dertil korte beskrivelse af hvad det er man ser.

Enig i ovenstående. Jeg brugte, og bruger, denne bog meget. Den kan naturligvis ikke erstatte et rigtigt atlas, men det er heller ikke meningen.

At kunne slå en struktur op på få sekunder er meget værdifuldt når man læser i en lærebog, vandrer omkring på spotsalen eller bare gerne vil vide et eller andet. Jeg betragter denne bog som en lille bibel.

“Anatomisk billedordbog” er en rigtig god opslagsbog. :smiley:

Den er lille og kan medbringes overalt. Den er forholdsvis nem at bladre rundt i.

Desuden finder man de korrekte latinske navne på en del strukturer, der ikke findes andre steder.

Bogen opfylder dens mission, er velskrevet (der er tale om en ordbog), er pædagogisk og med mange gode illustrationer.

MEN den er samtidig også unødvendig. :!:

Genial at have under anatomilæsning, spot, mv. Fremragende at kunne slå op i når man senere har glemt alt om anatomien. En af mine mest slidte bøger.

Kan også med fordel bruges som kittelbog når man er i klinik på fx. ortopædkirurgisk afdeling og anatomien ligger langt tilbage.

Dette er en BIEBEL på sit felt. Utrolig nyttig og værdifuld bog. Man kan simplethen slå alle de latinske anatomiske udtryk, man kommer ud for, op. Udfor hvert navn er der en kort beskrivelse foruden en glimrende sort-hvid tegning til at vise, hvor strukturen sidder.

Bogen er opdateret til 2006 udgaven

Ganske enkelt uundværlig… Man kan formålsløst sidde og bladre frem og tilbage i et atlas uden at finde det, man leder efter og tilmed giver et atlas sjældent et overordnet billede af en bestemt struktur eller system… Et hurtigt opslag i Heinz Feneis og alt falder på plads. :slight_smile:

5 ud af 5 mulige stjerner.

Jeg er forelsket i den her bog :wohow:

Jeg synes også, bogen var guld værd til anatomilæsningen, og min søster, der læser til ergoterapeut, er også rigtigt glad for den!

apopov