Anbefalede bøger til studiestart

Hej alle.

Jeg starter til vinter på SDU, men er så småt begyndt på at kigge på pensumlisten.

Det er en masse bøger, og i den forbindelse er jeg rigtig nysgerrig på at høre, hvilke bøger I har fået godt gavn af, og hvilke der er knap så gode.

Bøgerne har jeg tænkt mig at købe brugte, men det ville være rart med nogle meninger på, hvilke bøger er det værd.

Histologi kompendium og kompendium i makroskopisk anatomi! De står ikke på pensumlisten, men de har reddet rigtig mange studerende
Resten af bøgerne ville jeg vente med at købe, til man ved, hvordan man lærer bedst. Der er mange, som slet ikke køber pensumbøgerne

1 Synes om

Mange tak for svar! Jeg sørger for at holde øjnene åbne for begge kompendier, så kan det være, at jeg kan finde dem til en god pris😉

Vil gerne bakke det her op :point_up: Jeg føler også selv at kompendier og mere kortfattet materiale har gavnet mig langt mere, end de originale bøger, til trods for at alle forelæsere siger at de ikke er fyldestgørende for studiet. Bah!

Selvfølgelig er det forskelligt for alle. Der er nogle som har det bedst med de rigtige pensumbøger, og nogle som slet ikke behøver læse bøger. Det er alt sammen også noget man finder ud af, når man har gået på studiet i noget tid.

1 Synes om

Tak for svar! Det lyder som en klar fordel, at kompendierne er mere koncise sammenlignet med de originale bøger. Jeg kan forestille mig, at de hjælper med at præcisere det vigtigste, som man skal lære og forstå i hvert emne, og det er jo en fordel.