Ansøgning om dispensation

Jeg mangler hjælp til min ansøgning om dispensation fra karakterkrav i de specifikke adgangsgivende fag.
Jeg er student fra 2003 og har bestået alle de specifikke fag. Efterfølgende har jeg taget en sygeplejerske udd. og har siden arbejdet et par år.

Jeg vil søge ind på SDU, men er der nogen der evt kan være behjælpelige? Her tænker jeg hvilke punkter sådan en redegørelse skal indeholde, hvor lang skal den være osv??

MVH Susan

Er du sikker på du skal søge om dispensation? Så vidt jeg læser adgangskravene på SDU

[quote]
(Søgning i kvote 2
Krav for at blive inviteret til optagelsesprøver i kvote 2:
•Man skal have et gennemsnit på 6,0 eller derover efter 7-trins-skalaen i den adgangsgivende eksamen)[/quote]

skal du kun have bestået de 5 supplerende fag, men dit snit fra studentereksamen skal være på 6,0 eller derover. Det bedste du kan gøre for dig selv er at ringe til studiekontoret med det samme og lige få besked om du skal eller ikke skal søge og hvad din evt. ansøgning skal indeholde.

Ansøgningsfristen til kvote 2 er jo i morgen…

Her kan du se hvilke ting du kan søge dispensation for: http://www.sdu.dk/uddannelse/optagelse/ … gelse/disp

Det skal være modtaget i morgen inden klokken 12, men oftest skal du jo have lægeerklæring og diverse ting med, så det er ikke sikkert at du kan nå det.

Hej Susan

Jeg håber at du når at få det hele klart.

Som jeg har forstået reglerne, så skal du hvis du søger ind gennem kvote 2 (og det gør man altid hvis man søger ind på dispensation), bare have et gennemsnit på 6 eller derover i de fem adgangsgivende fag, samt ingen karakterer under 2, selvfølgelig. Betyder dit ønske om at søge ind på dispensation fra de specifikke adgangskrav, at du enten ikke har et gennemsnit på 6 eller at en af dine karaktere er under 2?