Ansøgningsfrist til Kvote 2 [15. marts]

Hej,
Det er tid til at sende Kvote 2 - Ansøgningen afsted, hvorfor jeg inde på optagelse.dk læste følgende:

”Send ansøgningerne til kvote 2 og til de øvrige steder med frist 15. marts, så uddannelsesstederne kan have dem senest 15. marts kl. 12. Hvis du sender ansøgningerne med posten fra Danmark, skal de være poststemplet senest den 14. marts.”

Jeg var nede for at sende ansøgningen afsted hos Post Danmark i dag, men dér sagde kassedamen, at man slet IKKE kunne poststemple breve/pakker om lørdagen. Så fortalte jeg hende så, at jeg skulle sende ansøgningen afsted i forbindelse med (bla bla bla), hvorfor hun foreslog, at jeg købte sådan et ”bevis” på, at jeg havde sendt mine ansøgninger afsted den 14, hvilket jeg selvfølgelig gjorde fluks.

Er der nogle der ved, om overstående kan give mig nogle problemer? Er det tilstrækkeligt med et sådan bevis? Jeg har Digital Signatur, så jeg kan sagtens sende ansøgningen afsted online, men der har jeg ikke mulighed for at vedhæfte motiveret ansøgning, anbefalinger, ansættelseskontrakter osv.

Synes I, at jeg skal sende min ansøgning digitalt OGSÅ? – Så vil jeg være på den sikre side, men så alligevel ikke, da de ikke har diverse bilag.

På forhånd mange tusind tak,
Dreamer

Normal praksis er, at når der er frist for indsendelse på en søndag, så skubbes fristen til om mandagen. Når nu du har sendt den i dag, har de den mandag. Der er ikke noget universitet som afskærer hundredevis af ansøgere fordi de ikke sendte ansøgningen fredag i stedet for lørdag, og med de problemer der har været med systemerne, så får de overordentligt mange papirsansøgninger i år.

Tag det roligt. Det skal nok gå altsammen. :slight_smile: