Arbejde i Norge og skat

Jeg forventer til efteråret at arbjede i Norge i 7 måneder.

Hvis jeg er afsted så længe (>183 dage) skal jeg vel betale skat i Norge og ikke Danmark (ligesom Stephen Kinnock) - eller hvad?

Er der nogle der kan give nogle råd til hvad og hvordan man kan skal gøre for at betale den norske skat, synes ærlig talt det er urimeligt hvis jeg skal betale skat i Danmark hvis jeg opholder mig i Norge.

Alle råd modtages med kyshånd!!

Det afhænger af om du anses som værende dansk statsborger i Danmark. Der kan være lempelse af skatten, hvis du har til hensigt at opsige din helårsbolig i Danmark.

Hvis ikke, så findes der et begreb som hedder dobbeltbeskatningsoverenskomst, som er et samarbejde SKAT har, med flere lande, for at personer undgår at blive beskattet i hjemland + udland.

Du skal udfylde Selvangivelse for udenlandsk indkomst, hvis du er fuldt skattepligtig her i landet og har indkomst fra udlandet. På selvangivelsen for udenlandsk indkomst skal du også skrive, hvis du har formue i udlandet. Har du indkomst fra eller formue i flere lande, skal du udfylde en selvangivelse for hvert land. Det gælder også, hvis du har flere typer indkomst fra samme land, som er beskattet med forskellig skattesats.