Arbejde ved siden af KBU-stilling

Hej kollegaer,
Er der nogen der har erfaring med at arbejde ved siden af sin KBU-stilling?
Jeg arbejder i regionh. Jeg har overvejet at tage vagter ved siden af KBU for at få mere klinisk erfaring men også for at tjene lidt flere penge. Jeg tænker 2-4 dage om måneden, i de dage jeg har fri.
Er der nogen der har prøvet det og vil dele sin erfaring?
God dag til jer

Du skal nok undersøge reglerne for bijobberi med din arbejdsgiver. Du stå jo også til rådighed for at kunne blive kaldt uvarslet på vagt ved syg forvagt eller lign.

2 Synes om

Hej Gummi,

Jeg har arbejdet som stud.med. vikar og derefter ekstern lægevikar i diverse skadestuer, siden jeg startede i KBU tilbage i 19’.

Om der er vagter at få, er spørgsmålet: Det svinger utroligt meget fra måned til måned og mængden af vagter er begrænsede når man “kun” er i sin KBU - De fleste afdelinger benytter jo primært vagter, når de er i mandskabsmangel og dertil forventer at en vikar vil kunne træde ind i vagten uden behov for mere supervision, end man vil kunne forvente af eksempelvis en forvagt, som er nogenlunde hjemmevant i specialet :-).

Som Frold skriver, skal du dog nok lige forhøre dig med din arbejdsplads og gøre opmærksom på at du bijobber. Jeg har dog aldrig selv oplevet, eller hørt fra anden side at det skulle være et problem.

Venligst
Peter.