Jeg synes, at det man kan overkomme ved siden af studiet, hvis man også skal have et “liv” er at arbejde 1 - højst 2 gange om ugen.
Fordelen ved at vælge andet studiejob end FADL- vagter er egentlig mange…
Hvis man har et fast studiejob - i modsætning til FADL-vagter, så kan man på en helt anden måde planlægge både studie - og privatliv og få en fast rytme.
Noget helt andet er jo, at tager man mange vagter og studerer - risikerer man så ikke at blive en “medicinernørd”?
Skriver det fordi jeg selv var dårlig til at have et “liv” mens jeg læste - set i bakspejlet.
Det lyder da fedt at køre taxa - jo for godt er folk ikke syge - og man lærer måske ikke tage der blodtryk, puls eller observere deres vejrtrækning osv…
Men man lærer noget om mennesker - om REAL LIFE.
Det kan man så tage med sig, når man skal ind og arbejde på sygehuset engang - hver eneste dag…
Bare lige en tanke i forhold til, hvad er egentlig det mest studierelevante?
Som læge kan man næsten aldrig få livserfaring nok eller lære nok om kommunikation.
Det at køre taxa f.eks. - det må give masser af møder med mennesker, masser af kommunikationstræning…
Og så får man også et pusterum - og kan vende tilbage til lægeverdenen med fornyet energi og inspiration?
Jeg vil dog lige sige een ting. - få et liv!!!
Sørg for at strukturere studie og arbejde, så der også altid - måske lige minus den meste hektiske eksamenslæsning - det er jo også vigtigt at bestå :lol: - så der også bliver tid til at have en sød kæreste, dyrke venner, dyrke familie, dyrke sport…osv.
Ja det er nemt at begrave sig i studier og job - guderne skal vide, at der er et stort arbejdspres som medicinstud.
Men man skal også lige nå at have levet livet inden man dør ikke 
Igen - mine egne fejl - hengav mig for meget til ineffektiv læsning og for ustruktureret studiejob - syntes ikke, jeg kunne tillade mig særlig meget.
Men man er kun ung een gang…HÅber ikke jeg lyder for gammelklog?