Arbejde ved siden af studiet

Kære medicinstuderende

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende fritidsjob ved siden af medicinstudiet. Sagen er det, at jeg til sommer skal jeg starte på medicinstudiet. Lige pt arbejder jeg i detailbranchen, hvor min arbejdsplads ikke er mere end 100 meter væk fra min bopæl. Og vil faktisk gerne beholde mit job, da jeg bor så tæt på min nuværende arbejdsplads, også når jeg starter på studiet, hvor jeg sådan arbejder hver anden lørdag.

Men mit spørgsmål er synes i, at jeg i stedet skal finde et mere studierelevant arbejde som f.eks. FADL-vagt, men jeg må også indrømme at jeg ikke særligt bryder mig om arbejdsopgaverne. Men på den anden side, er jeg lidt “bange” for at ikke kunne finde et job, efter endt uddannelse. Jeg er også generelt typen, der bruger meget tid på mit studie, fordi det er sådan jeg bedst lærer stoffet. Så derfor vil jeg hellere have fokus på mit uddannelsesforløb og bare fordybe mig i mit studie. Især på en studie som medicin, hvor der er meget udenadslæring.

Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan, eller hvad er jeres erfaringer?

Jeg takker pænt på forhånd :slight_smile:

Hej GT-R,

Jeg har tilladt mig at ændre din overskift til en lidt mere retvisende en af slagsen.

For at svare på dit spørgsmål; du kan roligt beholde dit nuværende job, og du skal ikke bekymre dig om hvorledes du kan få et job efter endt studie.
FADL-vagter er ikke CV-pynt, men mere gode penge.
Som læge er der job til os alle såfremt vi er villige til at flytte os lidt efter det geografisk.

God vind med dit nye studie.

Dbh.
KmK

4 Synes om

Enig med hvad der allerede er sagt.

Fokuser på studiet og studielivet med alt hvad det indebærer. At komme godt fra start både fagligt og socialt er bare så vigtigt (i min optik):wink:
Synes endelig du skal holde fast i dit job. Mit indtryk er, at studiejob for mange er et vigtigt mentalt afbræk - uanset om det er fagrelateret eller ej. Se tiden an - der kommer rigeligt med jobmuligheder senere.

Har selv taget min anden af FADL-timer såvel som min sidste vagt - men bestemt også været glad for det førhen. Nu er jeg primært glad for at jeg fortsat lønnes som FADL-vagt, fordi jeg har kurset😅

3 Synes om