Århus retsmedicin eksamenssæt 2008 søges af KBH-stud

Jeg søger det nyeste retsmedicin eksamenssæt fra Århus. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan finde det?
Har kigget på Århus retmedicinsk instituts hjemmeside og der ligger kun et fra 2007.
Er der nogle der har det, gerne med svar, eller ved hvor man kan finde det eller ved hvad det handlede om?
Hilsen Ditte

Ved ikke hvor præcist et svar du har brug for, men lige hurtigt fra hukommelsen:

  1. Dødsfald hos svært syg mand efter morfikaoverdosering i hjemmet. Diskussion af regler for anmeldelse og begrundelse af anmeldelse. Også diskussion af dødsmåde/-årsag.

2)skudsår (med billede). Beskrivelse af billedet, vurdering af våben anvendt, diskussion af ballistik samt af effekter af hovedskud.

3)Seksuelt misbrug af børn. Hvad er evt. tegn på dette og hvad er ikke, relevans af intelligensvurdering hos ofret, sikre tegn på seksuel aktivitet mm.

  1. Ufyldelse af dødsattest på en patient, der døde under indlæggelse. Mener der var tale om en case, hvor patienten døde postoperativt… Hvis det skal være mere præcist kan jeg se om sættet kan findes i mit skrivebordsrod, men chancerne er ikke store.

vh

Michael

Svar 1)
Alle eufomani dødsfald skal obduceres.
Yderligere skal alle uventede dødsfald obduceres
Yderligere skal alle dødsfald, hvor der kan forligge en lægefejl obduceres.

Tak for svar - havde hørt et rygte om at det var en god ide at kigge på århus opgaverne.
Men det var kun et lille spørgsmål der gik igen. Og nu er eksamen overstået :slight_smile:

Det kan vær en god ide at læse kompendierne i sundhedslovgivning.

Der ligger nogle på http://www.forensic.dk/?pageid=0403