Århus VS Odense?

Hej :smile:
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil prioritere højest - Odense eller Århus. Derfor ville jeg gerne høre fra nuværende studerende hvad i bedst kan lide ved at studerer på SDU eller AU, og hvad ulemperne kunne være?

Jeg har gået 2½ år på SDU, bare på kiropraktor, men uddannelsen er næsten identisk.
Jeg er fra februar i år startet på AU.

Jeg må sige, at jeg selv er mest fan af semestre, fordi man på SDU er lidt over en måned inde i det nye modul, hvorefter man skal i gang med at læse til eksamen igen.
Jeg plejede at læse til eksamen 3 uger inden eksamen på SDU, så lige over en måned inde i det nye modul til at slappe lidt af efter sidste eksamen. Det var lidt træls i længden, men man blev vant til det. Til gengæld er pensum mindre på SDU, når man nu så ofte har eksamen. Så det var i min mening mere overkommeligt at dumpe fx modul 2, bevægeapparatet, på SDU end 2. semester, makroskopisk anatomi, på AU.

På SDU har man som sagt moduler, hvor man har pensum fra mange fag som farmakologi, fysiologi, anatomi osv., så man lærer en sammenhæng på tværs af fagene, hvorimod det er opdelt efter fag på AU. Fx. 1. semester som er histologi og genetik, 2. semester, som bl.a. er al anatomi, 3. semester, som er biokemi (og et valgfag).

Så det er hvad du selv tror, du er mest til.

Ja, det var via unitest og MMI sidste år

Jo, jeg søgte alle universiteter.
Det er meget relevant, ja, men jeg ved ikke, hvor meget KU lægger vægt på det, når vi nu har det uddannelsesloft. Det har i hvert fald ikke været spild af tid at gå på kiropraktor vidensmæssigt.