At finde læsemakker / danne læsegruppe

Hej alle,
skal starte med at læse medicin her til februar, og glæder mig rigtig meget ! …
Men i den forbindelse vil jeg bare høre hvordan det foregår med at danne læsegruppe, er det noget man finder ud af på rusturen eller hvordan ?
Behøver man være på samme hold for at være i samme læsegruppe?
Og hvad synes i er det mest optimale antal i en læsegruppe?..

Ses snart på studiet ! :smiley:

Jeg tror det ville hjælpe at skrive hvor du skal starte.
Af hvad jeg har hørt er der læsegrupper i størrelsesorden 3-8, og desto færre man er, desto nemmere er det at finde tidspunkter der passer alle. I tilfælde af du ikke frivilligt bliver placeret i en, kan du jo selv danne en ekstra læsegruppe, hvis du er så pjattet med det :wink:

hehe, ikke fordi jeg er specielt pjattet med det, har bare hørt ude i byen (:D) at det er en god idé ???
Men altså starter på AU…
Men altså finder man bare sammen på rusturen eller hvordan foregår det ?

På AU bliver du sat i læsegrupper á ca. 4 personer. Det sker af tutorerne forholdsvis kort efter rusturen, så det behøver du ikke at tænke på. Erfaring viser dog, at langt de fleste grupper omrokeres i løbet af 1. semester, men det er rigtig godt at have en gruppe som udgangspunkt :slight_smile:

Personligt er jeg tilhænger af enmandslæsegrupper, så hvis man ikke er så meget til gruppearbejde, kan det også lade sig gøre at studere alene :slight_smile:

apopov

Hvordan arrangeres læsegrupper på KU? Hvis de da arrangeres…?

De arrangeres ikke, det er op til den enkelte person at finde en/flere personer man gider læse med…

Man bliver som tidligere nævn delt i grupper på fire på AU, og deter tutorene der sørger for det. Men vær beredt på at langt de fleste grupper bliver ændret i løbet af 1. og 2. semester. Vi startede som fire og nu er vi to, men vi læser kun sammen engang imellem når der skal repeteres.

Men altå der er ingen grund til at bekymre sig om det, for den slags ting ordner sig helt automatisk når man starter. Husk at alle er lige så meget i tvivl om alting som du selv er, men tutorene er gode til at svare på jeres spørgsmål. Er I i tvivl i forhold til læsning og sådan så spørg jeres makrolærere, de er som regel søde til at hjælpe jer på plads. Det var mine i hvert fald.