At skifte fra AU til KU

Hej med jer
Jeg læser på 4. semester på AU, og jeg er egentlig godt tilfreds med både studiet og Århus som by. Oprindeligt er jeg fra Sjælland, og jeg har derfor overvejet at søge kandidaten på KU. Er der nogen herinde, der har erfaring med at skifte fra AU til KU, og i så fald kan fortælle mig lidt om, hvordan processen foregår, hvordan man kan forbedre sine chancer for at komme ind etc.?
Jeg er bevidst om, at det foregår gennem en optagelsesprøve, men det kunne være rart at få lidt insiderviden fra én, som har været turen igennem :blush:
Håber der er nogen, der vil dele deres oplevelse med mig!

MVH

Du skal nok spørge studie-administrationen på KU. Og meget er sket siden jeg læste.

et logisk tidspunkt at søge skifte er vel når du har din bachelor - ellers tror jeg du skal være indstillet på at starte forfra på KU evt med enkelte meritfag, men studie-administrationen er nok et godt sted at søge.

Du kan også læse her - fandt jeg på søgning: https://sund.ku.dk/uddannelse/vejledning-information/overflytning/

1 Synes om

Hej,

Jeg har ikke været turen igennem, men jeg kender flere der har. Kender dog kun én det er lykkes for, og det er 5 år siden hun blev overflyttet.
Det hele beror på en optagelsesprøve hvor man testes i fysiologi i bred forstand. Det er multiple choice og du kan forberede dig ved at repetere al fysiologien, med mindre du er virkelig skarp på det hele i forvejen.
Sidste gang (vinteroptag) var der “få” pladser, men om det er 2 eller 20 aner jeg ikke. I morgen offentliggøres det for de nyeste ansøgere om der er pladser og om der af den grund kommer en optagelsesprøve eller om KU har fyldt kandidaten med egne studerende. Fra i morgen har ansøgerne så vidt jeg er orienteret 10 dage til at forberede sig på optagelsesprøven hvis de altså ønsker at forberede sig.

Det virker til at være et meget lille nåleøje at skulle igennem, og jeg vil ikke tage modet fra dig, men jeg tror desværre ikke at det er noget man skal sætte næsen for meget op efter. Men man kan jo altid give det et skud :slight_smile:

Håber at du kunne bruge mit svar :+1:

Dbh.
KmK

2 Synes om