At starte på medicin, og hvad dertil hører

Står og skal starte på medicin i Odense her i slutningen af Januar, og i den forbindelse har jeg netop været der for første gang i mit liv.

Jeg må sige, at det var en meget overvældende oplevelse! Dér gik det pludselig op for mig, selvom jeg selvfølgelig har vidst det i et stykke tid, at jeg skal flytte 150 km væk til en by som jeg aldrig havde været i (før den dag), hvor jeg bogstaveligt talt ikke kender nogen. Her skal jeg så skabe en tilværelse, flytte ind i min bolig og ellers finde mig til rette ved mit nye studium! Jeg tågede rundt i Odense, og gik hele tiden forkert - kunne slet ikke finde rundt :smiley:

Èn ting på jeg dog sige: Folk i odense er meget venlige og imødekommende. Dét ser man ikke meget af der hvor jeg kommer fra!

Er der andre end mig der har haft dén oplevelse? Og hvordan er det gået for jer ? :wink:

Hej med dig!

Tillykke med studiepladsen. Du kan trøste dig med at rigtig mange af dem der begynder sammen med dig er fuldstændig i samme situation. En stor del af de optagende er fra København, Århus, Sverige og nordjylland. Du vil hurtig lære Odense at kende da byen er forholdsvis lille. Du vil med stor sandsynlighed føle dig mega rundtosset og meget fortvivlet den første måned. Alle de nye indtryk, alt det du skal lære, de nye mennesker (der udadtil virker som om de kan ALT), bygningerne du skal finde rundt i, flytningen og selve byen kan gøre alle forvirret men hold ud det går over og I er mange i samme båd.

Ud over det er der rigtig mange der vil sælge deres ene arm for bare at få din studieplads. Nyd det og betragt det som en lang oplevelsesrejse og husk at vær nysgerrig.

Hyggehejsa!

Hej you!
Tillykke med studiepladsen!
Jeg er i fuldstændige samme båd som dig! Jeg flytter fra Sydsjælland til Odense og kender heller INGEN derovre - men det gør det jo bare det hele lidt mere spændende! Eller…
Har været i Odense 2 gange og kan ikke huske noget om byen på nogen måde! Jeg flytter først d. 1/2-08 så er nødt til at pendle fra d. 24/1 indtil officiel studiestart. :frowning:
Men giver dig ret i at det er vildt skræmmende at flytte vildt langt væk til en by, hvor man kender ingen - men det kommer man forhåbenlig til - men er stadig skræmmende! Har ikke engang været på SDU eller set min lelighed endnu så det bliver nok lidt mærkeligt at blive kastet for løverne fra den ene dag til den anden, men det går nok… Håber jeg i hvert fald :!:
Men starter samtidig med dig så vi ses jo nok derovre på et tidspunkt. :slight_smile:

Haha! Nice!
Rart at høre at der er flere i samme båd som mig!

Jamen, hvis du mangler et sted at crashe i odense inden du får din bolig, så er du da velkommen til at crashe hos mig :wink:

Så kender jeg da i hvert fald én !

Haha jo tak! Det kan være, at jeg tager dig på ordet :slight_smile:
Ps er du begyndt at læse på stoffet til undervisningen?
Sebastian :doc:

Ehm… i teorien ja. Men i virkeligheden nej…

Jeg har meget svært ved at tage mig sammen til det, selvom jeg ved der er så mange ting i kemien jeg ikke kan huske.

Indtil videre er det ikke blevet til meget mere end lidt Orbitaler, og kovalente/ion-bindinger og den slags. Mere så jeg lige kune huske basis… Nu får vi at se om jeg kan tage mig sammen i løbet af Januar måned, men jeg tvivler :stuck_out_tongue:

Og med hensyn til et sted at crashe, så er du hermed inviteret :wink:

Tak tak det er virkeligt generøst - det ville da i hvert fald være nice hvis jeg nu sku’ få brug for det :slight_smile:
Jeg har selv fået fat i semesterbøgerne så har lige smukigget i dem, men det er heller ik lige blevet det helt store terperi. Men rart at lige vide hvad man går ind til :slight_smile:
Med kemien kan jeg heller ik lige huske så meget som jeg gerne ville - må lige opfriske det i januar engang - hvis jeg, ligesom dig, kan få mig taget sammen :smiley:
Men tak for invitationen - det kan være jeg tager imod den snart! :slight_smile: