At studere medicin

Hej alle.

Jeg er en af de heldige der er blevet optaget på medicin på AU i år.Jeg er kommet ind via kvote 2 da mit gennemsnit fra gymnasiet ikke ligefrem var imponerende :smile:

Jeg ved studiet bliver hårdt, men jeg er meget motiveret. Jeg ville bare høre om der er nogen der har nogle råd til hvordan man kan “klare” studiet, eller generelt set gøre det lidt lettere for sig selv. Nogle gode teknikker, bøger, flashcards eller noget helt andet.

1 Synes om

Hej Josephine,

Velkommen på studiet og vel kommen til studmed.dk :slight_smile:

Når du starter på studiet vil der være tutorer som kan svare på alverdens spørgsmål omkring studiet og studielivet.
Generelt vil jeg sige at det “bare” er med at hænge i fra starten så man ikke kommer bagud, men samtidigt er det væsentligt at få nogle gode relationer til sine medstuderende da dette bare gør studielivet noget sjovere.
Studieteknikker varierer fra studerende til studerende. Du skal selv finde ud af hvad der fungerer for dig, og det er ikke sikkert at du finder ud af det i løbet af det første halve år. Flashcards kan være godt for nogen, for andre er det bøgerne gode og for andre igen er youtube deres bedste studiemakker. Det er bare med at prøve sig frem og finde ud af hvad der fungerer bedst for dig :slight_smile:

Mange hilsner
KmK

Hej,
Dette er off topic, men hvad var dit gennemsnit, fordi jeg står i en lignende situation med et snit på 10,4 inklusiv alle bonusser. Og nogle tips til unitesten?