At være ny på kandidaten

Hej
Jeg går og overvejer at skifte fra SDU til Au ved overgangen til 7 semester. Grunden hertil har ikke noget med studiet eller studieordningen at gøre, men mere omstændigheder udefra. Er dog lidt nervøs for at starte på et “nyt” universitet og ikke kende andre på 7 semester, hvor læsegrupper og sociale bånd er blevet dannet. Er vel altid følelsen af at være “Palle alene i verdenen” man frygter, samt at komme til en studieordning man ikke kender.
Derfor vil jeg høre om andre, der har prøvet noget tilsvarende og deres oplevelser på godt og ondt. Specielt kunne det være fedt, at høre fra folk, som har prøvet at hoppe over til Århus Universitet. Kunne også være en stor hjælp, hvis nogle fra Au kunne fortælle om den første eksamen på 7 semester (farmakologi). Er det for optimistisk at kunne klare den alene, mens man sikkert er lidt i flytte"mode" og igang med alt det der følger med at være ny.
På forhånd mange tak :slight_smile:

hej kloppe

Farma er helt klart et af de fag som man sagtens kan klare uden læsemakker. Syntes forelæsningerne var rigtig gode, fik udleveret gode powerpointnoter. Jeg brugte den som noter til eksamenslæsning (med lidt modifikationer). Det værste var at jeg synes der var lidt for meget undervisning der blev aflyst uden gode begrundelser, men det er nok ikke standard :smiley: Det er nok altid svært at skifte studiested midt i studiet, men jeg tror ikke medicin på AU er det værste sted at flytte til. Men det kommer nok meget an på hvem man er som person, hvor stærk man er til at finde nye venner, både på studiet og uden for studiet.

held og lykke med det.

Da jeg startede på 6. sem, var der en overflytter fra SDU i vores miljø- og arbejdsmedicingruppe. Så vidt jeg husker, fortalte han, at han var nødt til at tage 6. sem igen på AU - selvom han egentlig skulle starte på 7. sem. Det var jo nok noget med fag han ikke havde haft.

Der kan jo selvfølgelig være lavet om på det siden, men det er da værd at undersøge, så du ikke bliver overrasket.

Mht til det sociale og at finde en/nogle at læse med, bliver det næppe et stort problem. Der er jo altid nogle, som er kommet bagud af den ene eller den anden grund og derfor mangler en makker. Som sagt ovenfor spiller det jo en rolle, hvor udadvendt man er. Som det nok er de fleste steder, er medicinstudiet på AU, havd man gør det til. Om man vil være party-freak i umbi, forskernørd på fys eller hvad det nu er - så bestemmer man selv! :wink:

God vind med flytningen!

Nice, tak for hjælpen. Er meget opmuntrende læsning:)
Kender en del uden for studiet, så må bare ligge mig i selen på studiet. Hvordan er eksaminerne på kandidaten. Er det en fortsættelse af bachelordelen rent arbejdsmæssigt med mange tunge semestereksaminer, eller er det mere delt op i blokke. Håber det sidste:)

På 6 og 7 sem er det blokke, se alle fagene på http://www.health.au.dk, 8 er klinik sem hvor man er på en masse afd. 9 sem er ØNH, øje, Hud på samme tid. 10 sem klinik+almenmedicin eksamen. 11 sem gyn/obs, psyk, retmedicin igen på sammetid og det samme med fagene på 12 sem (medicin/kirurgi/pæd)