Atlas of Clinical Gross Anatomy og røntgenanatomisk atlas

Hejsa :slight_smile:

Så denne bog beskrevet inde på bogladens hjemmeside, men har ikke kunnet finde noget om den herinde. Vil bare høre om der er nogen der kender noget til den?

“For anatomidelen anbefales det at anskaffe et anatomisk atlas, samt et røntgenanatomisk atlas”

… nå ja… når de skriver at man skal have et røntgenanatomisk atlas… hvad er det så? er det i netter også eller er det noget helt andet o_O

Håber nogen kan hjælpe… bliver mere og mere forvirret hver gang jeg foretager en overspringshandling og kigger på 3. semesters bøger på bogladens hjemmeside :wink:

Halløj!

Jeg vil ikke mene det er nødvendigt at anskaffe sig et egentligt røntgenanatomisk atlas, medmindre man interesserer sig meget for det.
Evt. kan det lånes på biblioteket. Der er nogle røntgenbilleder i Netter, men nok ikke tilstrækkeligt ift niveauet ved spotprøven.
Studiesalens røntgensamling er det derimod en god idé at kigge på, også inden eksamenspanikken begynder at melde sig.

Vh Morten

Det er overhovedet ikke nødvendigt at anskaffe et røntgenatlas for at bestå anatomieksamenerne. Til gengæld kan det være meget rart at have til fase 2, hvor man kommer til at kigge på mange (rigtig mange) horisontalsnit (CT) af hjerner, thorax og abdomen til diverse røntgenkonferencer.

Jeg syntes heller ikke det var nødvendigt… Studiesalen har en ganske udmærket samling som man lærer det ud fra. :slight_smile:

Nogen der kender til denne bog: Atlas of Clinical Gross Anatomy ?

Og mange tak for svarene omkring røntgenatlaset :slight_smile: