ATTN: KU, 2. semester medstuderende

Hi bros/sis, jeg har brug for lidt hjælpe. Jeg er lige blevet færdig med 1. semester her i KU og vil gerne bruge en del af min summer ferie på at læse lidt 2. semester stof men problemet er at der ikke længere er en detajlerede målsætning på sis.ku.dk, jeg tror de er blevet slettet and de har ikke fået lavet en ny en endnu. Jeg har hellere ikke adgang til 2. semesters blackboard.

Så… vil I ikke være venlig at sende mig en detajlerede målsætning til Cellbiologi og væv // Genetik // Psykologi? Samt ekstra materieller I har på blackboard?

Og hvilke bøger er fortrækkende? Jeg har selv “The Cell”, 2nd edition, er den for gammel / ubruglig nu?

PS. jeg går after 2 cifer karakterer, så bare kom med de tunge stof. Og 2005 ordning er ok, 2006 ordning kan jo ikke være fuldstændigt anderledes. Hvis I har bøger til salg så kontakt mig også.

My mail er [email protected]

TAK!

Jeg tror bestemt ikke du kan bruge the cell 2.nd ed, Der er sket så meget siden den kom frem, for 2 år siden brugte jeg 4. udgave.

Du kan sagtens få adgang til materiale vedr. 2. semester (og alle andre semestre for den sags skyld!) på blackboard. Du skal blot gøre følgende:

  1. Log dig på punkt.ku.dk
  2. Gå ind på blackboard
  3. Dernæst klikker du på det faneblad som hedder “courses” øverst til højre (ved siden af fanebladet “my learning space”)
  4. Så klikker du på “det sundhedsvidenskabelige fakultet” under “course catalog”
  5. Derfra klikker du på medicin
  6. Dernæst klikker du på 2. semester
  7. Endeligt klikker du på “enroll” ud for “kursus i cellebiologi, inkl. genetik” og du har dermed adgang til kursusmaterialet vedr. det kursus.

Vedr. din 2. udgave af “the celle” så er den (håbløst) forældet, som allerede nævnt, især for en med dine ambitioner :wink:
Jeg tror at selv 4. udgave (2002) efterhånden er ved at være forældet, men dog tilstrækkelig til kurset.

Go fornøjelse!

“the celle”=“the cell”!!

Lån den nye “the cell” og hygge-læs lidt i den, det er en vældig velskrevet bog. 2nd edition vil jeg ikke bruge, og vi blev også på det kragftigeste anbefalet at købe den nye udgave. Det er et felt i rivende udvikling.

The CELL = The HELL!! :twisted:

The Cell synes jeg faktisk er en ganske god bog, faktisk en af de mere interrestandre på studiet.

Jeg vil anbefale en nyere version seneste er 4th edition.

Alternativt kan du også begynde at læse histologi samt genitik, fag som jeg synes var langt mere belastende.

mvh
svend

Nu vi er igang vil jeg lige slå et slag for Lodish et al. Læste selv efter The cell på 2. semester men kom i kontakt med den i forbindelse med min OSVAL, og synes faktisk at de udsnit jeg læste i var bedre og nemmere at forstå. Så prøv at kigge i den også. Ifølge min vejleder skulle den også være mere up- to date.

Lyt til et rigtigt godt råd:
Lad for hel´vede være med at læse i din sommerferie!!!

Du skal nok få læst nok i selve semesteret til det hænger dig ud af halsen, nyd istedet sommeren, kærligheden og de kolde øl!

[quote]The Cell synes jeg faktisk er en ganske god bog, faktisk en af de mere interrestandre på studiet.

Jeg vil anbefale en nyere version seneste er 4th edition. [/quote]

Bare lige for at være rigtig detaljeglad da byffusboy søger det bedste af det bedste: Nyeste udgave er 4. reviderede udg. :book:

[quote=“Niko”:2hygq1ts]Lyt til et rigtigt godt råd:
Lad for hel´vede være med at læse i din sommerferie!!!

Du skal nok få læst nok i selve semesteret til det hænger dig ud af halsen, nyd istedet sommeren, kærligheden og de kolde øl![/quote]

Hey, det er altså ikke alle der hader at læse :shock:

Hej Buffysboy

Jeg vil nu give Niko lidt ret. Det er lidt øv at bruge hele sommerferien på at læse og jeg tror nu nok du skal få din læselyst styret. :wink: Men hvis jeg skulle give dig et godt råd her til sommerferien, ville jeg bruge tiden på at sætte mig godt ind i målbeskrivelserne for de forskellige fag, som du skal igennem i forbindelse med celle-kurset. Og lav så en realistisk læseplan til semesteret, som du kan følge. Så er du sikker på at nå det hele.

Held og lykke

[quote=“Niko”:2laj4fkh]Lyt til et rigtigt godt råd:
Lad for hel´vede være med at læse i din sommerferie!!!

Du skal nok få læst nok i selve semesteret til det hænger dig ud af halsen, nyd istedet sommeren, kærligheden og de kolde øl![/quote]

At læse medicinske bøger er en slags morskab for mig, hygge læsning, godnat bøger… noget i den retning. Tak for din bekymring men jeg laver altså mange andre ting også, som bodybuilding, vægtløftning, social hygge, arbejd etc etc. Jeg er ingen nørd.

Og tak til al andre for infoen, jeg har fået al bøger og har en ide om hvad jeg skal gøre.