AU - 5 semester online forelæsninger

Hej AU studerende,

Er der nogle der har online forelæsningerne til 5. semester (immunologi og mikrobiologi), der har lyst til at dele dem?

Jeg kommer til at misse den første halve måneds undervisning grundet ferie, og det kunne være dejligt at kunne følge med hjemmefra.

Jeg modtager det med en kyshånd!

Dbh

Jeg tror du vil få svært ved at finde de rette da faget er blevet udbudt med ny studieordning fra første gange sidst semester (jeg går selv på 5.semester, kommende 6) og der er lavet en del om, da det er blevet en del mere klinisk end hvad faget har været tidligere. Så tror du skal enten have fat i nogen der går på kommende 7 semester, men der tror jeg bare du løber ind i at vi lige er gået fra blackboard til brightspace, så jeg tvivler stærkt på nogen har fået gemt dem permanent.

Men jeg kan fortælle at de første 14 dage går med mikrobiologien, hvor at sketchy mikro har nogen fantastiske gode videoer der fortæller dig alt du skal bruge. Og ellers er der altid Sabnas mediciner noter inde på vikingnotes der er en god hjælp. Plus slidesene er ret gode til dette fag i hvert fald til de første 14 dage.

1 Synes om

Er immunologi bogen fra FADL bog god nok og pensumdækkende

Ja altså den er ret god, men man skal have de andre bøger også, mims og kompendiet, da fadl bogen alene ikke indeholder hele pensum.
Mims har de kliniske manifestationer ved infektionerne.
FADL immunologi har alt det immunologiske
og kompendiet fortæller om morfologien ved de forskellige bakterier, virus og parasitter.

En del undlader dog at læse i MIMS, men det er op til en selv.

Hvordan vil du vurdere sværhedsgraden af immunologi og mikrobiologi ift. til de andre fag på bachloren. Er det ligeså tidskrævende som f.eks Fys?

Nej det synes jeg bestemt ikke det er, for mig minder det mig mest om histologi (cellebio) og en smule anatomi og biokemi. I den forstand at der stadig er utrolig meget udenadslære man skal kunne, men ikke den vilde forvirrende forståelse. Dog vil jeg sige at min årgang har vidst fået omkring 7-8 i karaktergennemsnit, så det har bestemt ikke været den værste eksamen at skulle igennem.
Jeg synes der er en del udenadslære som kan være svært, men det har man ligesom prøvet før på makro og neuro.

1 Synes om

Tak for svar, hvilken form for eksamenslæsning er mest gavnligt i faget, kan man bruge gamle eksamensæt til noget.