AU - at forberede sig

Hej studmed brugere, jeg er ny på forummet, så beklager hvis jeg har oprettet i forkert kategori, gentaget spørgsmål eller lign., føler dog jeg har fulgt godt med herpå i længere tid uden at støde på noget lign. :slight_smile:
Jeg er kommende studerende på AU vinterstart 2014, og grundet min nuværende tilstand (Har netop overstået et 1.5 langt sabbatår, hvori jeg ikke har berørt meget ny faglig uddannelse), kunne jeg meget godt tænke mig at forberede mig på det som er i vente på medicinstudiet, om end muligt? :slight_smile:
Tænkte om nogle af jer erfarne studerende kunne give nogle tips, tricks eller fifs til hvad jeg kunne foretage mig, her skal måske nævnes at jeg på forhånd har erhvervet et par bøger, som jeg ved vi kommer til at anvende først i studiet til bl.a. makroskopisk anatomi.
Tænker umiddelbart om jeg skal læse i disse, her kan jeg mærke læsestilen er noget anderledes end den jeg er bekendt med (mange nye udtryk!) - supplere med noget internet søgning eller noget helt tredje?
Evt. en måde at komme godt ind på læsestilen forud for uddannelsens begyndelse?

Håber nogle kunne drage lidt forståelse af dette indlæg, og muligvis kunne hjælpe mig med at kunne forberede min kommende uddannelse bedst muligt!

Først et tillykke med optaget !

Sådan har de fleste det. Det er meget anderledes end hvad de plejer. Så mit råd er at du anskaffer dig et læsestativ og en god stol! Du kommer til at bruge tid på at læse og kan man lige så godt gøre det så behageligt som muligt :slight_smile:
evt læs bøger omkring huske- og læseteknikker. Det kan være mere givende i længden end at læse anatomien som du alligevel kommer til at læse igen.

Jeg forstår VIRKELIG godt ønsket om snart at komme i gang. Her er mine forslag:

En rigtig fed ting at bruge sin tid på: find en læge at følge en dag eller to :slight_smile: det er super motiverende!