AU kvote 2 gennemsnit

Lidt “opklaring” i nogle af mine spørgsmål:

"Tak for din mail.

Det er muligt at supplere op med henblik på at forbedre kvote 2 fagsnittet. Du skal dog være opmærksom på at Aarhus Universitet ikke blander karakterer fra forskellige eksamensterminer, du kan altså ikke nøjes med at tage den skriftlige prøve, og så lade denne karakter erstatte din skriftlige prøve fra din gymnasiale uddannelse. Enten skal du tage hele faget som gymnasial supplering, med alle de prøver der indgår, alternativt skal du høre VUC om de vil lave et meritbevis, så du får meritoverført de prøveelementer du ikke ønsker at tage om.

Kvote 2 fagsnittet udregnes på baggrund af gennemsnittet af alle de karakterer der indgår i hvert kvote 2 fag. Hvis du ikke har alle kvote 2 fagene, indgår de stadig som 0-værdi i gennemsnitudregningen, og der trækkes yderligere 0,5 karakterpoint fra per fag der mangler."

@ Moonfruit og Nabi:

Min Kvote 2 ansøgning fra marts kan da ikke påvirkes af dette, kan den? Det er vil i hvert fald være at pisse på de ansøgende så!!!

Hejsa,

Nej, de har jo ikk ændret noget, så ville de jo have offentliggjort det på deres hjemmeside :slight_smile: - men tjek en gang på siden,men da jeg talte med vejlederen, sagde hun, at de ikke har ændret noget.

  • nabiat

[quote=“Nabi”:3dkvsn13]Hejsa,

Nej, de har jo ikk ændret noget, så ville de jo have offentliggjort det på deres hjemmeside :slight_smile: - men tjek en gang på siden,men da jeg talte med vejlederen, sagde hun, at de ikke har ændret noget.

  • nabiat[/quote]

Hvordan vil du fortolke det som står på deres hjemmeside?
http://bachelor.au.dk/optagelse/behandl … tomkvote2/
Her syntes jeg de ligger op til, at de også kigger på andre kvaliteter end karaktererne. Yderligere sagde en af dem der bedømmer kvote 2 til mig at de også kiggede på andet end karakterer. Så jeg går stærkt udfra at de også kigger på de andre ting i deres bedømmelse, men hvordan denne bedømmelse sammenlignes med karakterer skriver de jo ikke noget om.

Jeg skrev lige og spurgte dem som står for det, hvordan de helt præcist vægter karakterer vs kvalifikationer for studiet og her fik jeg svaret af de hovedsageligt kigger på karakterer ( :frowning: ) men exceptionel erfaring kan også give adgang til studiet.

JA, det var også DET svar jeg fik, så hellere lægge en masse krafter på at læse fagene op, og score 12 hele vejen, og så med tiden, efter man har læst fagene op, få sig et frivilligt arbejde, som hjælper for udviklingshæmmet eller noget lignende.

Er der noget der ved, hvorledes, AU regner på ens snit, hvis man tager alle fagene om, på VUC, er det så kun de karakter man får fra VUC de kigger på? eller blander de dem sammen med ens eksamens karakter ??