AU medicin - semester i udlandet

Hejsa alle sammen

Jeg overvejer kraftigt at studere medicin på au lige nu og vil i den forbindelse lige høre, om der er nogen der ved noget om at tage et semester i udlandet. Jeg har forsøgt at finde noget på internettet, men synes ikke det er helt så let at navigere.

Mit spørgsmål er, om au har samarbejde med skoler i Sydkorea eller Spanien, så man kan tage et semester et af de steder.

Derudover undrer jeg mig også over, om man kun kan tage et enkelt semester i udlandet eller om man kan tage flere, og om der er bestemte semestre, som man skal gøre dette på.

På forhånd tak :slight_smile:

Hejsa!
Jeg tror du finder svar på det meste du spørger om, på studieportalen :slight_smile:
Det plejer at være 11. semester hvor de fleste vælger udenlandsk klinikophold, men du kan i princippet allerede fra 3. semester.

Hi! I am korean so I can answer your question. At least it is impossible to study medicine in korean universities as an exchange student. Only summer short exchange is possible. Or maybe it’s possible to study during semester too if you speak korean fluently but you have to talk about it with professors or school offices