AU vinter/sommerstart

Hej allesammen :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Jeg er 20 år gammel og har søgt ind på medicin 2024/25 og ønsker utrolig højt at få vinterstart. Jeg har i den anledning to spørgsmål; Hvis man får sommerstart, er det så muligt, at bytte med en anden au-studerende? Og hvis man kan, hvor lang tid går der før ens anmodning bliver behandlet?

Tak på forhånd :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Hvis du har søgt vinterstart er det meget usandsynligt at du får sommerstart. Sommerstart er klart mest populært, og de er de ældste ansøgere som får lov at starte til sommer. Jeg var 20 og ønskede vinterstart. På mit semester var der nogle op til 23 som havde ønsket sommerstart men havde fået vinterstart.

1 Synes om

Mange tak for dit svar :slightly_smiling_face: Det er dog sådan, at jeg har fået et tilsagn og i det tilsagn står der, at jeg er garanteret en plads på sommerstart 2024. Så studsede over om optagelseskontoret på AU vil bytte mig ud med en anden, der ønskede sommerstart nu, hvor jeg har vinget vinterstart af. Er der mange på au, som fortrækker sommerstart? Og ved du måske om de stadig fordeler ansøgere efter alder? Beklager mine mange spørgsmål :slightly_smiling_face:

Okay, mystisk! De fordeler stadig efter alder, ja. Ville nok tage fat i kontoret og høre dem ad, hvis du nu ønskede vinterstart. Normalt lader de ikke studerende “bytte” studiestart