B2 Bevægeapparatet reeksamen hjælp

Hej alle

Jeg står i den trælse situation, at jeg ikke har bestået B2 og derfor skal til reeksamen i august. Jeg har virkelig brug for hjælp til, hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig denne gang.

Til anatomi-delen har jeg brugt Anki, ældre eksamenssæt, kompendiet, tegnet strukturer, set videoer og Kenhub. Til embryologi har jeg også læst i kompendiet, og til fysiologi har jeg deltaget i FADL’s B2-eksamensforberedelseskursus. Jeg føler derfor, at jeg har prøvet flere forskellige studieteknikker, men alligevel er det ikke lykkedes mig at bestå.

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre anderledes frem mod reeksamen. Er der nogen, som har været i samme situation og efterfølgende bestået? Jeg vil meget gerne høre, hvordan I strukturerede jeres læsning, hvilke materialer I brugte, og hvad der gjorde den største forskel for jer.

Jeg tager meget gerne imod konkrete råd, forslag til læseplaner eller hjælp til, hvordan jeg kan identificere mine største faglige huller. Jeg vil virkelig gerne bestå denne gang, men har brug for vejledning til at lægge en mere målrettet og effektiv plan.

Jeg ville først anbefale dig at sende en mail til underviserne om, hvor du har dumpet henne. Så er det nemmere at udarbejde en mere konkret studieplan frem til reeksamen.

Nu det også længe siden jeg sidst har haft B2 - jeg profiterede meget fra John Chemnitz’ standardsvar til anatomien, samt FADL-kursus dengang til fysiologi. Husker også slides til embryologi holdtimerne skulle være pensumdækkende.

1 Synes om

B2 har vist ændret sig lidt for meget siden jeg havde kurset. Jeg har fået at vide at standardsvar ikke længere er noget der bruges i selve eksamenssættet, men at det mere er funktionel anatomi og andet der eksamineres i, det må du kunne fortælle mig :slight_smile: jeg ved ikke om embryologi, arbejdsmedicin og fysiologi har ændret sig.

For mig var det mere vigtigt at kunne fortælle og forklare svaret til et eksamensspørgsmål, ikke kun kunne genkende at et svar er korrekt, hvis det giver mening.

Embryologi har også ændret sig, da en ny forlæser har taget over. Fysiologi og arbejdsmedicin har dog ikke ændret sig sidst jeg tog eksamen (V25)