Bachelor på SDU, kandidat på KU?

Hej Alle.

Endnu et oplæg om overflytning fra SDU til KU efter endt bachelor, som jeg håber, at nogle af jer har erfaring med. Her goes:

Jeg afslutter bachelor til vinter, og er i tvivl om, hvorvidt jeg skal læse videre på KU. Jeg kommer fra København og min familie samt byen betyder en del for mig, hvorfor jeg har kørt pendler-stilen de sidste tre år. Det, som jeg egentlig savner mest pt, er en base. Jeg er kort sagt træt af, at tage toget frem og tilbage - udemærket velvidende om, at dette sandsynligvis er mit vilkår i mit fremtidige virke som læge :wink:

Situationen er dog ikke lige til, ny studieordning osv. taget i betragtning. Jeg har brug for flere vinkler på dilemmaet - har du været i samme situation som mig, hvad gjorde du - og hvis du overflyttede til KU, hvilke udfordringer synes du så, at jeg burde tage med i mine overvejelser?? :roll:

Jeg er allerede bekendt med de praktiske ting såsom optagelsesvilkår, manglende fag mv. Jeg er nok mere interesseret i flg:
Hvordan er undervisning, arbejdsbyrde og eksamensform i forhold til SDU?
Er der mulighed for at skrive prægraduat som erstatning for kandidatspeciale ligesom på SDU?
Embedseksamen skulle efter sigende forberede den studerende på efterfølgende turnus - har eksamen i den akutte patient på KU samme formål?

På forhånd tak.

Se bort fra sidste spørgsmål - det giver vist sig selv, at det ikke er det samme.