Kære Forum
Jeg kunne virkelig godt bruge nogle at spare med, da jeg overvejer at skifte bacheloren fra KU til SDU.
Jeg har bestået til og med 2. semester på KU samt kun kursus på 3. semester og undervisningsformen selvom det nogle gange har været mange informationer på en gang, så har det ikke været noget jeg ikke kunne nå at samle på senere i eksamensperioden. Problemet for mig er at jeg skal bruge 2 timer hver vej på transport og der er næsten altid trængt i toget, så jeg ender med at stå op i propfyldte tog (så selvfølgelig mere træls, de gange de ikke dukker op). Mit andet problem er at jeg ikke kan finde gode steder at læse på KU. Under eksamensperioderne er læsesalerne altid fyldte. Mine eksamener pånær de små har jeg altid taget til reeksamen, hvor der ikke er så mange på skolen og jeg kan læse de gode steder. hvis jeg skal læse på et bibliotek eller et andet sted, så skal jeg alligevel med offentlig transport med bus og tog.
Jeg har ikke råd til at flytte til København (hvordan gør I det?) og priserne i Odense er meget mere overkommelig, hvor man også hurtigt kan få tilbudt et sted. SDU ser også stort, nyt og flot. Jeg tænker også at det mindre pensum gør at jeg rent faktisk kan følge med, så det ikke kun handler om at bestå, men også at forstå. Nu hvor jeg kun er i begyndelsen af studiet gør det ikke så meget med merit (er lige fyldt 21 er det meget?). Hvad er jeres tanker? Kunne virkelig bruge input fra medstuderende. Tak