Bachelor titel

[quote=“CKU”:2gikgskr]Vidste I i øvrigt at hvis I vil arbejde i udlandet, så anbefaler DADL at I betegner jeres cand.med. som en MD? Men MD står for Doctor of Medicine, så i udlandet vil folk altså tro at I har en doktorgrad.[/quote].

Nej det vil folk ikke tro. En dansk doktorgrad er i international sammenhæng på et langt højere niveau end en der i udlandet er Doctor of Medicine (MD). MD er = cand.med. (+lægeløftet tror jeg nok)

[quote=“fedfest”:qry78jwm]okay… kan man så blive noget med med Bach. scient. med? altså hvis man ikke vil være læge?[/quote].

Du kan ved KU søge om optagelse på eliteforskeruddannelsen Humanbiologi - kræver gode karakterer! Derudover kan man optages på IT-universitetet (tidl. IT-højskolen) og den er adgangsgivende for nogle af overbygningsuddannelserne ved KVL bl.a. Human Ernæring. Det er hvad jeg kan huske lige umiddelbart.

Hvad man ellers kan med den er det jo oplagt at spørge nogen som er “droppet ud” efter at have opnået bachelorgraden og som har valgt ikke at blive læger - mig bekendt er det meget få der vælger ikke at blive kandidater, og bacheloruddannelsen har ikke eksisteret i særlig mange år.
Selv hvis man ikke vil være læge og afskriver turnus for at hellige sig en forskerkarriere på universitetet, så er det meget nemmere at få økonomisk støttet til forksning med en cand.med. frem for en cand.scient.

[quote=“Jehu”:2l9gx3jx][quote=“CKU”:2l9gx3jx]Vidste I i øvrigt at hvis I vil arbejde i udlandet, så anbefaler DADL at I betegner jeres cand.med. som en MD? Men MD står for Doctor of Medicine, så i udlandet vil folk altså tro at I har en doktorgrad.[/quote].

Nej det vil folk ikke tro. En dansk doktorgrad er i international sammenhæng på et langt højere niveau end en der i udlandet er Doctor of Medicine (MD). MD er = cand.med. (+lægeløftet tror jeg nok)[/quote]

Hmm, det er en lidt umulig diskussion fordi det jo varierer lidt fra land til land. Men hvis du f.eks. i UK, Australien eller Irland betegner dig som MD, så vil folk dér tro at du har en meget høj uddannelse, svarende til en dansk doktorgrad.

Det fremgår af følgende artikel fra Ugeskriftet hvori det fremgår at den danske titel dr.med. svarer til MD i de nævnte lande: http://www.ugeskriftet.dk/portal/page?_ … =33,814313

Så vidt jeg er orienteret, kan man desuden læse parasitologi på KVL med en bach.med. som direkte adgangsgivende titel…

Afrika-studier reklamerer med at alle med en bachelor kan begynde på kandidaten… Så i princippet kan en bach.med vel også begynde?

i US er man MB og ikke MD når man her en bachelorgrad