Bachelorprojekt i pædiatri på KU?

Hej allesammen,
Jeg går på 2. semester på KU og er af uransagelige årsager begyndt at gå og tænke meget på min bacheloropgaver (i stedet for den eksamen jeg har om under tre uger, ups).
Jeg er meget interesseret i pædiatri og ret sikker på, at jeg ender dér, når jeg kommer så langt. Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at skrive bachelor indenfor pædiatrien, hvis det overhovedet er muligt.

Her kommer mig spørgsmål så … mon det overhovedet kan lade sig gøre at vinkle min bachelor således, at jeg kan skrive om noget indenfor pædiatrien, når nu vi først har undervisning i det på kandidaten?
Jeg har klikket lidt rundt for at prøve at finde en emne og/eller vejlederliste, men tror jeg skal være i bacheloropgave-kursusrummet på Absalon for at få adgang til det.

Jeg går og leger med flere forskellige tanker om, hvad der kunne være sjovt og interessant at skrive om (lige nu tænker jeg både på noget med børn og smerter, eller måske kommunikation i pædiatrien, måske noget med det nye Børneriget…), og selvom jeg godt ved, at det er helt vildt tidligt overhovedet at gøre mig disse overvejelser vil jeg super gerne høre, om det lyder helt hen i vejret at drømme om at skrive sådan en bachelor, eller om det måske godt kan lade sig gøre?

Hej Sofie

Det er helt ok at se frem i tiden og selvfølgelig er det aldrig skidt at være forberedt, men som du selv udtrykker er du godt nok tidlig ud :wink:

Husk at bachelorprojektet på Medicin betyder mere eller mindre ikke en skid ved mindre du får udgivet en artikel ud af det og det er de færreste der gør det.

Hvis du gerne vil skrive indenfor pædiatrien er der ingen tvivl om det er muligt… det er bare et spørgsmål om at du finder en passende vejleder… dog synes jeg du skal huske at du altså skal skrive den mens du går på 6. semester ved mindre du tager pause.

Som sagt alt er muligt, dog ville jeg virkelig slå koldt vand i blodet og måske gemme det til de speciale på kandidaten :wink: har selv lige skrevet mit.

Derudover var jeg også selv helt sikker på jeg sku være neurokirurg da jeg startede studiet… derefter ville jeg være plastikkirurg og nu vil jeg gerne være dermatolog :wink: tingene kan nemt ændre sig :slight_smile:

Held og lykke med eksamen <3