Bachelorprojekt KU

Jeg er simpelthen helt lost ift. bachelorprojekt.

Jeg har emne og læst en masse artikler, fundet et par forsøg/studier som understøtter min opgave og min problemstilling, men jeg forstår simpelthen ikke hvad opgaven skal indeholde.

Jeg skriver om psoriasis, specifikt nogle T-celler med stor betydning for sygdommens tilbagefald. Hvad skal jeg inddrage? Jeg troede egentlig blot opgaven var en redegørelse, med præsentation at et par studier der viser hvad jeg vil sige med opgaven og så en diskussion/perspektivering ift. fremtidig forskning og behandling.

Men jeg har nu læst en opgave som har en helt anden tilgang, hvor selve opgaven bestod i at præsentere 6 studiers resultater?

Min vejleder er ikke til meget hjælp, vedkommende har været vejleder førhen, men jeg føler slet ikke hun ved hvad jeg skal skrive og hvordan jeg skal opbygge den.

Kan nogen hjælpe? Jeg stresser helt vildt over at have læst så meget, skrevet et par siders redegørelse og lidt til selve studierne jeg vil inddrage, men med en følelse af at det bare skal slettes. Og at jeg kun har en måned tilbage nu :sweat_smile:

Dbh. En meget fortvivlet studerende

Er det et review du skriver?

Hvorfor kun inddrage et par studier der understøtter din hypotese?

Du står stærkere hvis du også har studier der ikke viser samme outcome, så du har mulighed for at diskutere de divergerende fund.

Har du kun studier lavet på mennesker med? Findes der dyrestudier indenfor samme emne som du kan sammenligne humane studier med?