Bachelorprojekt på de forskellige universiteter

, , ,

Hej venner. Jeg ved, at man på alle universiteter bortset fra AAU må arbejde med bachelorprojektet alene. Hvordan kan det være, at AAU ikke tillader det? Er det fordi bachelorprojektet på AAU er meget anderledes end det er på andre universiteter eller blot forbi, at de har mere fokus på gruppearbejde? Jeg ved, at man kan søge om dispensation fra kravet. Nogen som har prøvet at fået det godkendt? :slight_smile:

Hejsa, jeg tror jeg kender til en enkelt der har fået det godkendte .

Tror begrundelsen for det er multifaktorel. Først og fremmest, går AAU generelt ind for gruppe arbejde, men når det så er sagt tror jeg ikke det er den største grund.

Selve det projekt man skal skrive, skal man enten selv finde, eller man vælger fra et katalog, som de har lavet. Det ville simpelthen være umuligt for dem at finde projekter nok til 250+ studerende hvis alle medicin og MedIS skulle have et projekt hver.
Dertil kommer den ekstra tid man skal bruge på at finde eksaminatorer og lokaler til 250+ enkeltmans eksamener.
Jeg er med på, at det absolut ikke er alle der ønsker at skrive alene, men man kan i princippet ikke give nogle enkelte lov uden at give alle muligheden.

Til slut tror jeg også, at dem der er vejledere på projekterne sætter pris på flere studerende, da den mængde data man kan bearbejde er større.

Hvis du absolut ønsker at gøre det alene, ville jeg først snakke med den modulansvarlige, mhp. Selv at finde et projekt uden om AAU. Jeg tror dine chance for at få lov ville være størst her.

Mvh BOV

Hej. Tusinde tak for svaret! Det var meget hjælpsomt. Synes egentlig bare, at jeg arbejder bedst alene og har det nok svært med at arbejde i en gruppe når der gælder projekter. Får også angst af det, for alle andre er meget udadvendte, mens jeg generelt er meget stille.
Du nævner at det bliver svært for AAU, at tilbyde enkeltmandsprojekter, men er det ikke lige præcis det de andre universiteter gør?
Der står, at hvis man er mindre end 3 personer så skal man søge dispensation. Tænker du, at jeg skal kontakte den modulansvarlige eller bare sende dispensations ansøgningen afsted direkte? Alternativt kan jeg også kontakte studiesekretæren for at høre hvad mine muligheder er.

Jeg tænker klart det ville være en god ide, at snakke med modulansvarlig/studeisekretæren først. Det kan være de kan fortælle hvad de vægter i en ansøgning og hvad de tænker der skal til.

1 Synes om

Går selv på SDU, og her skal vi også skrive i grupper af 4-5 studerende :smiling_face:

1 Synes om

Man kan også vælge at skrive den alene :slight_smile:

På Aalborg universitet eller mener du SDU? :slight_smile: