Bachelorprojekt SDU

Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig lidt om, hvordan bachelorprojektet på SDU foregår?:crossed_fingers:t3:
Bliver der lagt en række mulige emner ud eller hvordan foregår det?
Og er det meget bøvlet at skrive alene?

Jep! Der bliver udgivet en liste med emner, hvor der typisk kan være tilknyttet 2-4 grupper. Vejlederne ser gerne at der er fire mand per gruppe.
Det er noget af et gedemarked, når man skal danne grupper. Alle på hele årgangen skal på samme tid sætte sig ind på de forskellige emner, og håbe at man som gruppe kommer ind i samme gruppe, men det kan da lade sig gøre.

Jeg skrev i en gruppe, så jeg ved ikke hvordan det er at skrive alene. Jeg var glad for at have mine gruppemedlemmer at kunne læne mig op ad, og vi havde det super hyggeligt udenfor skrivningen.
Men jeg tror det nærmest kun er muligt at skrive alene, hvis du enten selv finder på et emne, eller hvis du som den sidste finder et emne, som ingen andre har budt ind på. Selv da, kan du godt risikere at du bliver koblet til en tre-mands gruppe.

Uanset hvad du kommer frem til, så held og lykke med det!

1 Synes om

Ved ikke hvornår du skal skrive BA, men umildbart SKAL man skrive i en gruppe, med mindre man får dispensation til at gøre det alene. Så hvis du meget gerne vil skrive alene, så ville jeg, hvis jeg var dig, allerede nu undersøge, om der er nogle forhold, der kan gøre at du må skrive alene, samt få søgt dips. til det :slight_smile:

1 Synes om

Tusind tak for svar begge to! :smile:

Jeg skrev alene, da jeg på daværende tidspunkt ikke følte, at det ville være rimeligt overfor 3 andre gruppemedlemmer at have mig med - jeg havde en masse praktiske ting om ørerne, og lavede derfor mine BA-opgave på vildt skæve tidspunkter.

Jeg skrev til kursusledere og professorer jeg havde haft til forelæsning i løbet af de øvrige semestre, hvis undervisning jeg godt kunne lide. Jeg endte med at skrive hos prof. Bente Finsen.
Det kræver ret meget struktur at skrive alene, da ingen korrekturlæser det for dig, og du har ingen at diskutere artiklerne med fx.
Men det kan sagtens lade sig gøre :slight_smile:

kh

1 Synes om