Bekræftigelsesbrev fra AU er kommet

Hej allesammen,

Bekræftigelsesbrevet fra AU har jeg lige fået med posten, så alle I andre ansøgere kan nok forvente det samme. Held og lykke. :slight_smile:

Hej,

Jeg har også modtaget et bræftigelsesbrev fra AU idag. Dog er der noget jeg ikke forstår? Som den første sætning i brevet, står der at jeg ikke opfylder de specifikke krav, og derfor ikke kan optages i år! Jeg er dog i gang med at supplere i nogle fag, som jeg afslutter inden den 5.juli, så det forstår jeg ikke rigtigt?

Til min store overraskelse, står der som den sidste sætning i brevet, at jeg vil få et endeligt svar den 30. juli?
Synes ikke det giver mening, når de i starten af brevet afviser mig, og gøre det klart at jeg ikke kan blive optaget i år (selvom jeg ikke kan forstå hvorfor?), og de til sidst skriver at jeg vil få et endeligt svar den 30.juli??? Dette hænger jo ikke sammen?

Er der andre der har fået et brev med samme indhold???

De tager gennemsnittet af de relevante fag for at bedømme hvorvidt du kan optages igennem kvote 2. Da du ikke har karaktererne fra (alle) de relevante fag, virker det som en naturlig konsekvens, at du ikke kan optages. Gymnasial supplering gælder vist kun til kvote 1.

Man kan sagtens supplere med ekstra fag, eller tage faget om, når man søger ind på kvote 2! Det er netop dét, de fleste gør, for at få de bedste karaktere, da man udelukkende bliver optaget på baggrund af dem.

Har snakket med dem. Der var åbenbart sket en fejl.

Tillykke, det hedder bekræftelse og ikke “bekræftigelse”

vent en halv! kan man ikke søge ind i kvote 2 i år hvis man er vad at supplere de relevante fag nu!? det har jeg dog regnet med! :open_mouth:

@ Annan: Hvis du søgte ind inden d. 15. marts, så har det ikke noget at sige. Så skal de bare have beviset (karakterbladet) på at du er bestået fagene inden d. 5. juli.

[quote=“yelerd01”:1afas8cb]Man kan sagtens supplere med ekstra fag, eller tage faget om, når man søger ind på kvote 2! Det er netop dét, de fleste gør, for at få de bedste karaktere, da man udelukkende bliver optaget på baggrund af dem.

Har snakket med dem. Der var åbenbart sket en fejl.[/quote]

Jeg fik samme besked - altså ikke, at de direkte sagde der var sket en fejl (men enig i at det var en skræmmende måde de valgte at starte brevet på…).
De sagde bare, at jeg stadig kunne søge såkaldt “betinget optag” - så længe jeg fremsender dokumentation før 5.juli. Jeg tager nemlig først den nødvendige opgradering af kemi i august, og undrer mig også over hvordan de så beregner min “kvote 2 kvotient”. Eneste forklaring jeg har fået var, at de “har de et helt bestemt system for”… så må vi håbe det falder ud til min fordel :wink: